پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فعالیت گروه تبلیغی جهادی راه سعادت مشهد در مناطق سیل زده

حوزه/ مدیر گروه تبلیغی جهادی" راه سعادت مشهد" به تشریح فعالیت های جهادی این گروه در مناطق سیل زده کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محسن سروی مدیر گروه تبلیغی جهادی راه سعادت مشهد، در گفتگویی  پیرامون هدف این گروه جهادی از حضور در مناطق سیل زده گفت: باتوجه به اینکه بخش عظیمی از استان گلستان را آب فراگرفته بود و مردم منطقه دچار مشکلات متعددی شدند، پس از صدور فرمان حضرت آقا مبنی بر اعزام گروه های جهادی و نیروهای مردمی به مناطق سیل زده کشور به خصوص شهر آق قلا، تیم های جهادی استان خراسان رضوی و شهر مشهد را به این مناطق اعزام کردیم.

وی افزود: فعالیت های گروه راه سعادت در بخش های مختلف عمرانی، آموزشی، پزشکی، تبلیغی و تاسیساتی بوده که تاکنون ساخت دو حمام، نظافت ۵۰۰ منزل، تعمیر حدود ۲۰۰ وسیله برقی، برگزاری کلاس های آموزشی برای دانش آموزان جهت آمادگی امتحان، برگزاری برنامه های شاد کودک و نوجوان، برپایی کرسی های تلاوت قرآن، طبخ ۳۰ هزار پرس غذای گرم در نیمه شعبان، پخش ۲ تن شیرینی و شربت و نیز برپایی سفره های افطاری در ماه مبارک رمضان را در برنامه داشتیم.

مدیر گروه تبلیغی جهادی راه سعادت مشهد اضافه کرد: علاوه بر این ها دو موکب بزرگ به نام موکب خدمت رسانی حضرت رسول اکرم (ص) نیز به جهت خدمت رسانی مردم سیل زده در این استان برپا کردیم.

حجت الاسلام سروی با اشاره به بسترسازی این گروه جهادی برای ایجاد مشاغل خانگی و زودبازده، افزود: دوره های آموزشی گلیم بافی و کشاورزی همراه با اعطای مدرک سازمان فنی و حرفه ای نیز از جمله برنامه های گروه تبلیغی راه سعادت در مناطق سیل زده بود.

مدیر گروه تبلیغی راه سعادت مشهد با اشاره به تعداد نیروهای جهادی حاضر در مناطق سیل زده، بیان داشت: تا کنون ۶ مرحله اعزام نیروی جهادی انجام شد که در مجموع ۳۵۰ نیرو به مدت ۶۴ روز جهت خدمت رسانی به مردم سیل زده در این مناطق حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه همه ی نیازهای مالی و اقلام تهیه شده از محل کمک های مردمی تامین شده است، گفت: تاکنون ۱۱۷ میلیون تومان به همراه ۱۳ نیسان از اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل زده به همت مردم و خیرین تهیه و به مناطق سیل زده شمال کشور ارسال شد.

حجت الاسلام سروی در پایان با اشاره به عدم همکاری برخی از ارگان های دولتی، اظهار کرد: به جهت اهمیت و گستردگی موضوع برپایی موکب خدمت رسانی با ۱۴ ارگان دولتی و نهادهای مردمی جلسات همکاری گذاشته شد، ولی متاسفانه فقط تعداد اندکی از این نهادها به تعهدات خود عمل کردند.

 

 

منبع: کانال دعوت

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha