جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالاسلام امامی

حوزه/ ماموستا امامی گفت: در شش دهه اخیر ظلم‌های زیادی به مردم فلسطین در سکوت مجامع جهانی و برخی کشورهای عربی و اسلامی روا داشته شده و است و امروز در نهایت تاسف آن‌ها معامله قرن را مطرح می‌کنند، لذا حضور مسلمانان در راهپمایی روز جهانی قدس استکبار را در رسیدن به این هدف ناکام خواهد گذاشت.

ماموستا عبدالسلام امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  در آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: ظلم‌ستیزی از ویژگی‌های بارز مسلمانان است که در قرآن بیان شده است و بنابر حدیث پیامبر اسلام (ص) اگر مؤمنی صدای مظلومی را بشنود و به او کمک نکند، مسلمان واقعی نیست، لذا ما مسلمانان وظیفه داریم در مقابل هر ظلمی بایستایم و مقاومت کنیم.

وی ادامه داد: متاسفانه بیش از 6 دهه است که در سکوت مجامع جهانی و برخی کشورهای اسلامی، در حق مردم مظلوم فلسطین ظلم روا داشته می‌شود و امروز کار را به جایی رسانده‌اند که بدون حضور مردم فلسطین برای آن‌ها نسخه‌پیچی کرده و معامله قرن را مطرح می‌کنند، این در حالی است که کلیه فلسطینیان با آن مخالف هستند.

امام جمعه مهاباد افزود: روز قدس از یادگاران امام راحل است و حضور امسال ما در صحنه مراهپیمایی، با توجه به فشارهای اخیر استکبار به مردم فلسطین، برای خنثی سازی توطئه‌های دشمن حیاتی است.

وی اضافه کرد: حضور در اجتماع حمایت از مسلمانان و مردم بی‌دفاع یکی از فاکتورهای مسلمانی و سیاست امروز است و همین حضورها باعث می‌شود ایادی استکبار و رژیم صهیونستی از مواضع خودشان عقب نشینی کنند.

ماموستا امامی با ابراز تاسف از سکوت برخی کشورهای عربی و اسلامی در قبال مسئله فلسطین، گفت: در ماجرای اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونستی، کشورهای اسلامی آنگونه که باید واکنش نشان نداده و سکوت کردند.

وی در پایان علت فشارهای سیاسی و اقتصادی بر ایران را حمایت جمهوری اسلامی از مظلومین جهان عنوان کرد و گفت: امروز بخشی از فشارهای خارجی بر مردم ایران به دلیل حمایت ایران از ملت‌‌های مظلوم جهان است و استکبار با این فشارهای می‌خواهد ایران را از مواضع اصولی خود عقب براند تا آن‌ها بتوانند در کمال راحتی معامله قرن را انجام داده و حق ملت‌های مظلوم را چپاول کنند و این آرزو را آن‌ها به گور خواهند برد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha