پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیر مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان

حوزه/ حجت الاسلام طاهری، دو بال تقوا و علم را نیاز مبلغان دانست و اظهار کرد: علم آموزی باید با تهذیب نفس همراه باشد، زیرا یادگیری یک بال است و با یک بال انسان قدرت پرواز و رسیدن به قله های معنویت را ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، کارگاه «مهارت افزایی مبلغان» با حضور حجت الاسلام حسین طاهری، در مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان برگزار شد.

حجت الاسلام طاهری با استناد به روایتی از امام موسی کاظم علیه السلام «وجدت علم الناس فی اربع ...» عنوان کرد: مراد از چهار علم؛ خداشناسی، خودشناسی، وظیفه شناسی و انحراف شناسی است، علمی که انسان ها باید فرا گیرند و اساس سعادت مادی و معنوی خود را بر آن استوار سازند.

وی در ادامه به تبیین چهار علم پرداخت و اذعان کرد: محور اصلی اعتقادات، شناخت خداوند متعال است اما این اصل در اسلام با خودشناسی همراه شده، لذا کسی که خود را بشناسد به پروردگار نیز شناخت پیدا می کند.

امام جمعه رامیان با اشاره به محور سوم علم به هدف از آفرینش اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف خلقت رشد و شکوفایی استعدادهای درونی است؛ بنابراین، مهم ترین وظایف مبلغان دین، کشف این استعدادها و به کارگیری آن در جهت هدایتگری جامعه و ارتباط داشتن با آنهاست.

حجت الاسلام طاهری توصیه کرد: کسی که هدایت و ارشاد دیگران را بر عهده می گیرد ضمن آشنایی با احکام و معارف الهی باید به اصلاح خود بپردازند زیرا اگر رفتار با گفتار او مطابقت نداشته باشد در روح و جان مردم تأثیری نخواهد گذاشت.

در ادامه کارگاه، خانم طاهری به تبیین جایگاه مبلغان دین پرداخت و بیان کرد: یکی از وظایف آنان فراگیری علوم دینی و نشر آن در بین مردم جامعه است.

وی با اشاره به آیه «الذین یبلغون رسالات الله ...» یکی از نقش ها را رساندن پیام های الهی به گوش انسان ها دانست.

مسئول مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان دو بال تقوا و علم را نیاز مبلغان دانست و اظهار کرد: علم آموزی باید با تهذیب نفس همراه باشد زیرا یادگیری یک بال است و با یک بال انسان قدرت پرواز و رسیدن به قله های معنویت را ندارد.

طاهری در پایان سؤالات مطروحه را پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha