جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امین بابازاده منتقد سینما

حوزه/ کارشناس تلویزیون و مستندساز حوزوی تصریح کرد: تولید برنامه های معارفی در رسانه ملی نباید باری به هر جهت و صرفاً برای پرکردن آنتن باشد.

امین بابازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که باید مباحث معارفی رسانه ملی ناظر به نیازهای روز جامعه اسلامی باشد، ابراز داشت: به عقیده بنده چنانچه برنامه ای دارای چالش نبوده و خنثی باشد ، نمی تواند برای مخاطب هم ایجاد جذابیت کند به خصوص در دنیای کنونی که مخاطبان جوان ما در معرض بمباران شبهات معارفی قرار دارند.

 وی افزود: البته در تولید رسانه ای باید به اصل مخاطب شناسی توجه کرد و لذا لازم است که سطح بندی در نگاه و رویکرد به مخاطب وجود داشته باشد، اما در عین حال برنامه های معارفی صدا و سیما می بایست هم چالشی و هم دارای عمق و دقت باشند.

این منتقد و تحلیلگر سینما و تلویزیون همچنین گفت: متاسفانه گاهی انسان با برنامه هایی مواجه می شود که به نظر می رسد هدفشان بیشتر پرکردن آنتن تلویزیون است و حال آن که ما باید به شکلی هدفمند به دنبال تعمیق معارف از طریق برنامه های جذاب و غنی باشیم نه این که باری به هر جهت برنامه ای تولید شده و روانه آنتن پخش شود.

وی بیان داشت: بنده معتقدم که حتی در دعوت از روحانیون در برنامه های معارفی نیز باید قبل از هر چیز ظرف رسانه و اقتضائات امروزی آن را به درستی بشناسیم و در عین حال به نیازها و مباحث روز تسلط داشته و درباره مسایل مبتلابه با حضور روحانیون و کارشناسان دینی، فضای گفتگو و دیالوگ را برقرار سازیم.

بابازاده همچنین ضمن انتقاد به رویه نگاه تجاری به شبکه های صدا و سیما و جذب اسپانسر گفت: این که برنامه های مهم در شبکه های اصلی دارای حامی باشند فی نفسه بد نیست اما این طور هم نباشد که فکر کنیم همه شبکه ها باید رویکرد تجاری و درآمدزایی داشته باشند، به عنوان مثال در شبکه مستند و یا شبکه چهار نباید این نوع نگاه وجود داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha