سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله فلاحتی-بیت آیت الله احسانبخش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز با حضور در بیت آیت الله صادق احسانبخش، امام جمعه فقید رشت، با خانواده ایشان دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در رشت، حجت الاسلام والمسلمین رسول فلاحتی امروز با حضور در بیت آیت الله صادق احسانبخش امام جمعه فقید رشت و دیدار با خانواده ایشان، اظهار کرد: به ارواح مطهر تمام شهدا، علما و صالحان به ویژه عالمان اهل گیلان درود می فرستیم.

وی، آیت الله احسانبخش را از جمله پیشگامان نهضت امام(ره) عنوان کرد و افزود: ایشان از سال ۱۳۴۲ دلداده و در کنار امام(ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به کمک های یک هزار کامیونی مردم گیلان به همت آیت الله احسانبخش به جبهه های جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب تنها کسی که می توانست گیلان را با ویژگی های خاص خودش اداره کند، آیت الله احسانبخش بود.

وی، ایجاد وحدت بین علمای منطقه را از ویژگی های آیت الله احسانبخش دانست و بیان کرد: ایشان نخستین فردی بود که حکم نمایندگی ولی فقیه در گیلان را دریافت کرد.

رئیس شورای حوزه علمیه گیلان با بیان اینکه آیت الله احسانبخش جزو ائمه جمعه جانباز بود، خاطرنشان کرد: احداث مصلای امام خمینی(ره) رشت از افتخارها و یادگارهای ایشان است.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحتی به نام نیک آیت الله احسانبخش بین مردم گیلان اشاره کرد و یادآور شد: ایشان با تلاش خود بذر امید را بین گیلانی ها کاشت و از حامیان اندیشه های امام(ره) برای مقابله با استکبار بود

گفتنی است، هجدهمین یادواره آیت الله احسانبخش(ره) ساعت ۱۰ صبح روز ۱۲ خردادماه جاری در مصلای امام خمینی(ره) رشت و با سخنرانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha