جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون

حوزه/ مسئولان و نهادهای حوزوی استان فارس طی پیام های جداگانه ای، شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، مسئولان و نهادهای حوزوی استان فارس طی پیام های جداگانه ای، شهادت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون را تسلیت گفتند.

 

مدیریت حوزه علمیه استان فارس:

بسم الله الرخمن الرحیم

اللَّهُمَّ اجعل قتلی فِي سَبِيلِكَ تَحْتَ رَايَةِ نَبِيِّكَ

آرزوی هر فرد مومن ، شهادت در راه خدا ، تحت لوای پیامبر و ائمه طاهرین و نائبان به حق آن ها است.

در سحرگاه روز بیست و سوم رمضان، شاگردی از شاگردان مکتب آقا امیرمومنان (ع)، به مولا و پیشوای خود اقتدا کرده و شربت شهادت را نوشیده و به لقاء الله می پیوندد.

شهادت حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند که مدت طولانی در سنگر امام جمعه شهرستان کازرون، اداء وظیفه می نمودند، مایه مباهات و افتخاری برای جامعه روحانیت و علماء است.

مدیریت حوزه علمیه استان فارس این ضایعه جانسوز را به محضر آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و مقام معظم رهبری و مراجع محترم تقلید و شجره طیبه روحانیت و بیت مکرم ایشان و مردم ولایت مدار کازرون تبریک و تسلیت گفته و از خداوند بزرگ، علو درجات و غفران الهی را برای آن شهید بزرگوار و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان، مسالت داریم.

 

مدیریت حوزه علمیه لارستان:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر شهادت امام جمعه محترم کازرون حضرت حجه الاسلام خرسند رضوان الله تعالی علیه باعث تاسف و اندوه فراوان شد.

حجت الاسلام والمسلمین خرسند یک عمر در مسیر خدمت به مردم، اسلام و انقلاب مجاهدانه زندگی کرد و سرانجام در سحرگاه لیله القدر توسط شخصی از اشقیاء که تاسی به سلف خبیث خود یعنی ابن ملجم کرده بود مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفت و به شهادت رسید.

مدیریت حوزه علمیه لارستان شهادت مظلومانه این عالم مجاهد را به ساحت ولی الله العظم ارواحنا له الفدا ، مقام معظم رهبری، مراجع معظم شیعه، حوزه های علمیه، روحانیت بیدار استان فارس و ملت شریف ایران به ویژه مردم انقلابی و ولایتمدار کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت و علو درجات را برای آن شهید سعید از خداوند بزرگ مسئلت دارد.

 

امام جمعه شهرستان قیر و کارزین:

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر شهادت عالم فرزانه حجت الاسلام والمسلمین خرسند امام جمعه محترم شهرستان کازرون موجب تأسف گردید.

امام خمینی(ره) شهادت هنر مردان خداست؛

 ساعاتی پس از نداهای الغوث الغوث و یارب یارب و التجا و زاری به در گاه احدیت پروردگار عالمیان چه زیبا خطابش می کند؛ ارجعی الی ربک راضیه مرضیه، دشمنان و بدخواهان بدانند که روحانیت به عنوان خدمتگزاران مردم و پاسداران انقلاب اسلامی از ارزش های الهی و نظام اسلامی تا پای جان  دفاع خواهند کرد.

 این جانب ضمن عرض تسلیت به مردم شریف و متعهد ایران اسلامی و مقام معظم رهبری و نماینده محترم ایشان در استان فارس و ائمه محترم جمعه استان و حوزه های علمیه به ویژه مردم ولایت مدار و داغدار شهرستان کازرون برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر آرزومندم  و از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی و قضایی می خواهم ضمن اتخاذ تدابیری پیشگیرانه  باقاطعیت با عامل یا عاملان این حادثه دلخراش برخورد نموده تا در آینده شاهد چنین حوادثی نباشیم.

 

اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنَا لِوَلِیهِ سُلْطَاناً فَلا یسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً (الاسراء: ۳۳)

بار دیگر دست جنایتکار دشمنان دین، انقلاب و روحانیت ملت ایران و جامعه اسلامی را داغدار کرد. خبر شهادت جانسوز عالم مجاهد، مردمی و خدمتگزار حضرت حجت الاسلام والمسلمین شیخ محمد خرسند امام جمعه دانشمند کازرون داغ ملت ایران و روحانیت مظلوم شیعه را تازه کرد. شهادت و مظلومیت میراثی است که از امامان و پیشوایان دین برای روحانیت شیعه به ارث مانده و هر گلی که از این بوستان معطر چیده شده است فضای ایران و جهان اسلام را مملو از عطر خود کرده. هنوز داغ روحانی مظلوم حجت‌الاسلام مصطفی قاسمی که به دست ایادی جهل و خرافه مظلومانه در همدان به شهادت رسید از دلها نرفته که عزیزی از مبارزان و همراهان انقلاب و تکیه گاه مردم ولایتمدار کازرون نیز به دست همان کوردلان به خیل شهدا پیوست. شهادت این عالم ربانی در ایام شهادت اولین مظلوم تاریخ امیر مومنان علی (ع) و در لیله القدر آن هم پس از اتمام مراسم احیاء تداعی کننده شهادت مظلومانه آن امام همام به دست عوامل جهل و خرافه است. ملت شریف ایران و وجدانهای بیدار در جهان خوب میدانند که مظلومیت روحانیت انقلابی و مردمی از یک سو و کینه توزی و جنایتکاری مخالفان حق و حقیقت در طول چهل سال انقلاب به اثبات رسیده است اما همانگونه که حضرت امام(ره) فرمودند «بکشید ما را ؛ ملت ما بیدارتر میشود» این حادثه نیز علاوه بر آنکه منطق همیشگی دشمنان روحانیت را بار دیگر آشکار کرد بر بیداری ملت ایران نیز خواهد افزود و آنها خود انتقام شهدای مظلوم روحانیت را از معاندین کوردل خواهند گرفت.

اداره کل تبلیغات اسلامی فارس شهادت مظلومانه این عالم مجاهد را به ساحت ولی الله العظم ارواحنا له الفدا ، مقام معظم رهبری، مراجع معظم شیعه، حوزه های علمیه، روحانیت بیدار استان فارس و ملت شریف ایران به ویژه مردم انقلابی و ولایتمدار کازرون و بیت مکرم ایشان تسلیت و علو درجات را برای آن شهید سعید از خداوند بزرگ مسئلت دارد.

 

امام جمعه شهرستان سپیدان:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعی إِلى رَبِّکِ راضِیَةً مَرْضِیَّةً فَادْخُلی فی عِبادی وَ ادْخُلی جَنَّتی

شهادت نقش جدا کردن و شناساندن و سرانجام رشد و نمو حق و نابودی باطل را به طور احسن و اکمل در جامعه ایفاء می کند و با این اثر، اجتماع را از رکود و جمود و انزوا خارج می سازد و با تصفیه عمیق، پویایی و بالندگی و کمال جامعه را تضمین می کند.

ریخته شدن خون پاک و به ناحق حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه فقید کازرون در سحرگاه بیست و سوم رمضان بار دیگر خباثت و کینه دشمنان جنایتکار ایران، انقلاب و روحانیت را آشکار و با خون پاک خود درخت بالندگی نظام جمهوری اسلامی را آبیاری کرد.

حجت الاسلام محمد خرسند در طول دو دهه خدمت در سنگر نماز جمعه و قرارگاه فرهنگی شهرستان کازرون با تلاش و مجاهدت خود خدمات شایان ذکری به مردم این شهرستان مبذول داشت.

اینجانب به محضر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای و جامعه روحانیت و خانواده معظم ایشان و مردم شهید پرور کازرون تبریک و تسلیت عرض می کنم و از خداوند متعال برای آن عزیز علو درجات و همنشینی با مولا و مقتدایش حضرت امیر المومنین علی علیه السلام و حشر با اولیاء الله و برای خانواده معظم ایشان و بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم.

در پایان از دادستان محترم شهرستان کازرون درخواست میشود در یک اقدام انقلابی قبل از تدفین این عالم مجاهد، قاتل را در همان مکان ترور اعدام انقلابی کند.

 

اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر شهادت عالم وارسته و یار صدیق ولایت و رهبری حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد خرسند، امام جمعه فقید شهرستان کازرون که بر اثر حادثه تروریستی در لیالی قدر اتفاق افتاد،بسیار موجب تالم خاطر و تاسف گردید و دل همه مشتاقان و ارادتمندان به وی را آکنده از اندوه کرد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس این ضایعه غم انگیز را به خانواده مکرم ایشان، روحانیون و مردم عزیز استان فارس، بالاخص شهرستان کازرون تسلیت عرض نموده و صبر جزیل برای خانواده ایشان و امت شهید پرور فارس از خداوند متعال مسئلت دارد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha