جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

حوزه/ رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان، علمای مسلمان و مسیحی را به عمل به وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی در نجات فلسطین و یاری ملت آن دعوت کرد و از آنان خواست محور سخنرانی های خود را فلسطین قرار دهند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله عبد الامیر قبلان رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان به مناسبت روز جهانی قدس گفت: در روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی در آخرین جمعه ماه رمضان تعیین شد، باید بر هویت ایمانی قدس که پیامبران و انبیا ترسیم کرده و مجاهدان و شهدا با جانفشانی از آن دفاع کردند، تاکید شود.

آیت الله قبلان به آغازگران بیداری امت اسلامی در نجات قدس به ویژه امام خمینی و امام موسی صدر، یاسر عرفات، اسقف کبوجی، شیخ احمد یاسین و تمامی مجاهدین در راه نجات قدس درود فرستاد و از آنان قدردانی کرد.

وی ادامه داد: این انسان های نیک، این امید را دادند که حق ضایع نمی شود و قدس راه واحدی دارد که با شهادت آغاز شد و به پیروزی منتهی می شود.

رئیس مجلس شیعیان لبنان تصریح کرد: بار دیگر تاکید می کنیم که اسرائیل همچنان نطفه شیطانی است که تعامل با آن حرام است و این رژیم شرّ مطلق است که زبانی جز کشتار و تجاوز نمی فهمد و تنها راه آزادی فلسطین و نجات مقدسات، مقاومت است.

علمای مسلمان و مسیحی  به وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در نجات فلسطین عمل کنند

آیت الله قبلان بر ضرورت وحدت فلسطینی ها در برابر معامله قرن تاکید کرد و از ملت های عربی، اسلامی و مسیحی خواست که از طریق تظاهرات و تجمعات اعتراض آمیز با ملت فلسطین اعلام همبستگی کنند.

وی همچنین علمای دینی مسلمان و مسیحی را به عمل به واجبات دینی، انسانی و اخلاقی خود در نجات فلسطین و یاری ملت آن از طریق خطبه های نماز جمعه دعوت کرد و از آنان خواست محور خطبه ها و سخنان خود را فلسطین قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha