پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
روز جهانی قدس

مردم استان یزد در بیش از ۷۰ نقطه استان در چهلمین سالگرد فرمان تاریخی امام خمینی(ره)در روز جهانی قدس با حمایت از همه مظلومان و مستضعفان جهان و با شعار همیشگی «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» نابودی همه جهانخواران و جنایتکاران را خواستار شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، چهل سال است که بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با راهپیمایی سراسری، محو اسرائیل و  آزادی قدس و مردم فلسطین را فریاد می زنند.

سال هاست که دیگر آزادیخواهان جهان از جمله مسلمانان در دیگر کشورهای جهان هم در آخرین جمعه ماه رمضان با برپایی تجمعات و راهپیمایی هایی از مردم مظلوم فلسطین دفاع می کنند و نه تنها آزادی مردم فلسطین بلکه آزادی همه کشورهای مظلومی که مورد ظلم جهانخوارانی همچون آمریکا، انگلیس، آل سعود و اسرائیل قرار گرفته اند را خواستار هستند.

امسال مردم همیشه در صحنه استان یزد همگام با دیگر هموطنان خود در اقصی نقاط ایران در لبیک به ولی فقیه زمان حضرت آیت الله امام خامنه ای به صحنه روز قدس آمدند تا توطئه اخیر آمریکا و اسرائیل در معامله قرن را محکوم کنند.

راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور همه اقشار جامعه اعم از طلبه، دانشجو، کارگر،کارمند، زن، مرد و پیرف جوان و کودک و نیز مسؤولان استان از جمله استاندار، فرماندار، نماینده ولی فقیه در استان و... از میدان شهید بهشتی(ره) به سمت خیابان امام خمینی(ره)آغاز شد و تا چهار راه شهدا و سپس میعادگاه نماز جمعه یزد مسجد ملا اسماعیل ادامه یافت.

در طول مسیر راهپیمایان با حمل تمثال امام خمینی(ره] و مقام معظم رهبری، پرچم جمهوری اسلامی ایران، پلاکاردهای ضد صهیونیستی و ضد آمریکایی،مسیر راهپیمایی را با زبان روزه پیمودند و در پایان قطعنامه پنج ماده ای و سراسری راهپیمایی روز قدس را با فریاد های الله اکبر خامنه ای رهبر تأیید کردند.

مردم یزد در این قطعنامه با اعلام حمایت و پشتیبانی از راهپیمایی های جمعه های بازگشت فلسطینیان، مراتب نفرت و انزجار قلبی خود از سکوت خفت بار مجامع جهانی مدعی دروغین حقوق بشر در برابر نسل کشی و جنایات ضد بشری رژیم جعلی صهیونیستی در غزه و کرانه باختری و اقدام مذبوحانه آنان برای نابودی هویت و تاریخ فلسطین با یهودی سازی سرزمین های اشغالی را ابراز نمودند.

راهپیمایان روز جهانی قدس یزد تنها راه حل مسأله فلسطین را تداوم انتفاضه و مقاومت در برابر جبهه کفر جهانی به سرکردگی شیطان بزرگ آمریکا، نفی مطلق هر نوع سازش و تسلیم تا محو غده سرطانی اسرائیل، بازگشت آوارگانِ فلسطینی از اقصی نقاط دنیا و برگزاری همه پرسی فراگیر و آزاد برای تضمین آینده این کشور با تحقق راهبرد «همه فلسطین برای همه مردم فلسطین» و «فلسطین از بحر تا نهر» اعلام و بر آن تأکید کردند.

پیر و جوان شرکت کننده در این راهپیمایی با شکوه، کماکان آمریکای جنایت پیشه را «طاغوت اعظم» و نظام فرعونی حاکم بر این کشور را «دشمن شماره یک بشریت» دانسته، عهد شکنی و اقدامات سخیف کاخ سفید در خروج از برجام،تشدید تحریم‌های ظالمانه و قرار دادن نهاد انقلابی و مایه مباهات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی را شدیداً محکوم، دل نبستن به وعده های دروغین کشورهای اروپایی، تسلیم نشدن در برابر سیاست های خصمانه بیگانگان، تقویت توانمندی های نیروهای سلحشور نظامی و انتظامی، خاصه پیشرفت های عزت آفرین حوزه دفاعی غیر قابل مذاکره موشکی و ارتقای فعالیت های هسته ای را به عنوان مطالبه جدی خود از قوای سه گانه بخصوص دولت محترم اعلام کردند.

مردم دارالعباده یزد در آخرین بند این قطعنامه با تاکید بر ضرورت غیر قابل انکار ملاحظه حساسیت خاص و استثنایی مقطع کنونی از تاریخ انقلاب اسلامی، حفظ «وحدت و وفاق ملی» حول محور «ولایت مطلقه فقیه» اتخاذ تدابیر واقع بینانه و اقدامات عملی به دور از اظهارات احساسی و شعارگونه تمامی دست اندرکاران در تحقق «رونق تولید» به عنوان شعار محوری سال، جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی درون زا و تلاش مُجِّدانه برای حل مشکلات اقتصادی و معیشت مردم صبور همیشه حاضر در صحنه از طریق مبارزه قاطع با فساد و پدیده شوم گرانی و تورم بی سابقه سال های اخیر با نصب العین قرار دادن رهنمودهای گهربار مقتدای عظیم الشأن امت اسلامی و پیگیری تحقق نقشه راه ترسیم شده در بیانیه حکیمانه «گام دوم انقلاب» را خواستار شدند.

پایان این مراسم باشکوه نماز دشمن شکن جمعه به امامت آیت الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد و سخنران پی شاز خطبه های نماز جمعه هم حجت‌الاسلام علی احتشام از اساتید حوزه علمیه قم بود که با گرامیداشت روز جهانی قدس مردم مسلمان ایران و علما و فضلای این دیار را همواره از پیشگامان عرصه مبارزه با صهیونیسم خواند و گفت:مردم به‌خوبی دریافته‌اند که مسیر مقابله با ظالمان و مستکبرین مسیر عزت و مقاومت و مبارزه است.

برپایه این گزارش، مدارس علمیه خواهران و برادران یزد هم به صورت منسجم همگام با دیگر اقشار شرکت کننده در این راهپیمایی حضور یافتند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha