پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ همزمان با روز جهانی قدس در مناطق مختلف بحرین از شب جمعه تظاهرات شبانه برگزار شد و شعارهای ضد رژیم صهیونیستی و ضد آل خلیفه در سراسر بحرین طنین انداز شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «حوزه»، با وجود سرکوب وحشیانه تظاهرات روز جهانی قدس از سوی آل خلیفه در مناطق مختلفی از بحرین راهپیمایی ها با شعار "به سوی قدس" و "نه به معامله قرن" برگزار شد. همچنین بحرینی ها بر مخالفت با برگزاری کنفرانس عادی سازی رابطه با اسرائیل متحد شدند.

با وجود آنچه که از سرکوبگری و ظلم در طی سال ها بر بحرین می گذرد، بحرینی ها توانستند در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کنند و با برگزاری کنفرانسی با محوریت عادی سازی روابط با اسرائیل که برنامه ریزی شده در ماه آینده در منامه برگزار شود مخالفت کردند.

 

تظاهرات روز جهانی قدس در نقاط مختلف بحرین

بر اساس گزارش جنبش های بحرینی ، در منطقه باکوره تظاهرات روز جهانی قدس به طور شبانه برگزار شد و همچنان تظاهرات ادامه داشته  و جمعیت متراکم تر می شد. همچنین در شهر ابوصیبع انقلابیون پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند.

در کنار فعالیت های مختلف در روز جهانی قدس انقلابیون شهر "کرباباد" در این مراسم شرکت کرده و این خیانت را محکوم کردند. ملت بحرین اعتراض خود را علیه برگزاری کنفرانس اسرائیلی در پایتخت کشورشان اعلام کردند و آن را اولین مرحله تحقق معامله شوم قرن با هدف از بین بردن آرمان فلسطین عنوان کرده و اعلام کردند این اقدام هرگز اتفاق نخواهد افتاد و هرگز بحرینی ها آن را نخواهند پذیرفت.

 

همچنین در ادامه برنامه های روز جهانی قدس در بحرین انقلابیون شهر "سار" کاغذهایی را که نام معامله قرن و عکس های عادی سازی با اسرائیل بود را پاره کرده و سوزاندند.

تظاهرات کنندگان شعارهای تندی ضد آل خلیفه و عادی سازی با رژیم صهیونیستی سردادند و به طور قاطع با کنفرانس بحرین و عادی سازی که نام آن معامله قرن است مخالفت کردند.

 

همچنین نیروهای سیاسی و علمای دینی بحرین از جمله آیت الله شیخ عیسی قاسم و تعدادی از جمعیت های بحرینی اظهاراتی در رد عادی سازی و محکومیت کنفرانس بحرین ابراز نمودند.

در بیشتر تظاهرات های روز جهانی قدس در بحرین مردم شعارهایی حول محور مقاومت "به سوی قدس" و" نه به معامله قرن" سر دادند شعارهایی که توسط برخی از نیروهای سیاسی بحرینی مطرح شد، دلالت واضحی بر این مسئله مهم داشت که فلسطین باقی مانده و باقی خواهد ماند و امت اسلامی را متحد می کند و آرمان فلسطین مهمترین اولویت جهان اسلام است آن هم با حمایت کامل محور مقاومت و در راه همبستگی و یاری فلسطین تا آزادی کامل فلسطین از لوث اشغالگران صهیونیستی.

در همین راستا همزمان با روز جهانی قدس جنبش های مختلف بحرین همچون حرکه الحق و جنبش العمل الاسلامی بحرین اعلام کردند که معامله قرن را نمی پذیرند و با عادی سازی کشورهای عربی با اسراییل مخالف هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha