پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه این هفته تاکید کردند: امروز بیشتر از هر وقت دیگر ملت ها و دولت های عربی و مسلمان باید با تمام امکانات به قدس و فلسطین تمسک جویند و با معامله قرن مخالفت قاطع داشته باشند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه نماز جمعه این هفته تاکید کردند: امروز بیشتر از هر وقت دیگر ملت ها و دولت های عربی و مسلمان باید با تمام امکانات به قدس و فلسطین تمسک جویند و با معامله قرن مخالفت قاطع داشته باشند.

 

سید فضل الله: امیدواریم روز قدس در وجدان اعراب، مسلمانان و آزادگان جهان زنده شود

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: روز قدس امسال به خاطر تلاش برای اجرایی کردن معامله قرن با عرصه مهیبی مواجه بود و تمامی فتنه های مذهبی و سیاسی قدس و فلسطین را در آخرین نردبان اولویت های عربی قرار داد.

وی ادامه داد: موضع ملت فلسطین در تمسک به مسئله خود و جانفشانی و مقابله با دشمن، قدرتی خواهد بود که معادلات را تغییر می دهد.

سید فضل الله در خصوص نشست سران عرب در مکه گفت: ما هرگونه تهدید علیه هر کشور عربی و اسلامی را نمی پذیریم و بار دیگر تاکید می کنیم که راه حل در تشدید موضع ها نیست، بلکه باید به گفتگو و استقبال از ایران در مقابله با دشمن اسرائیلی روی آورد.

وی به اهمیت دعوت جمهوری اسلامی ایران از کشور های عربی برای گفتگو و مذاکره در جهت پایان دادن نا آرامی ها اشاره کرد.

 

شیخ یاسین: ملت های عربی با نشست هایی که علیه فلسطین برگزار می شود مقابله کنند

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه گفت: برپایی روز جهانی قدس علی رغم تمامی فشار هایی که محور مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است، دلیلی است بر پایداری برای آزادی منطقه و فلسطین از پروژه های صهیونیستی آمریکایی است.

وی افزود: زمانبندی آمریکا و اسرائیل در اعلام توطئه معامله قرن مؤکد اهمیت دعوت امام خمینی به تقدس مسئله فلسطین به عنوان مسئله حق و عادلانه است.

شیخ یاسین تصریح کرد: کشور هایی که در نشست صهیونیستی آمریکایی شرکت می کنند، جزئی از این پروژه هستند، لذا ما از ملت های عربی می خواهیم به نشست هایی که علیه فلسطین برگزار می کنند، توجهی نداشته باشند.

 

شیخ دعموش: تنها راه نابودی معامله قرن، وحدت ملت فلسطین است

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: تمامی تلاش هایی که در دهه ها و سال های گذشته تا امروز انجام گرفته با هدف حذف مسئله فلسطین و فروپاشی ملت فلسطین بوده است.

وی افزود: خطرناکترین این تلاش ها معامله قرن است؛ چرا که این پروژه نه تنها به دنبال حذف کامل مسئله فلسطین است، بلکه می خواهد تمامی جنبش های مقاومت در منطقه را نابود کند.

شیخ دعموش تصریح کرد: امروز بیشتر از هر وقت دیگر ملت ها و دولت های عربی و مسلمان باید با تمام امکانات به قدس و فلسطین و مسئله ملت آن تمسک جویند و با معامله قرن مخالفت قاطع داشته باشند.

عضو ارشد حزب الله تاکید کرد: ما از آغاز گفتیم که تنها راه برای سرنگونگی معامله قرن، وحدت ملت فلسطین و مخالفت قاطع با این معامله و اصرار بر تداوم مقاومت است.

 

شیخ حبلی: هر کس که می خواهد مسلمان حقیقی باشد، باید قدس را یاری کند

شیخ صهیب حبلی از روحانیون اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه روز قدس همانطور که امام خمینی توصیف کرده اند، روز اسلام، روز تشخیص حق و باطل است و هر کس که می خواهد مسلمان حقیقی باشد، باید قدس و مسئله فلسطین را یاری کند و هر مسلمانی باید اعتقاد خود را در خصوص قبله اول مسلمانان تصحیح کند.

شیخ حبلی اشاره کرد: متأسفانه شاهد برگزاری کنفرانس هایی برای تکمیل معامله قرن با دشمن اسرائیلی و حذف مسئله فلسطین از طریق کنفرانس منامه هستیم.

وی افزود: این کنفرانس ها هیچ تأثیری ندارد؛ چرا که فلسطین تا زمانی که کسانی هستند که بر سر اشغالگران فریاد بزند، مسئله ای زنده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha