جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه های علمیه خواهران استان گلستان:

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان گفت: نگاه ما به قرآن باید نگاهی درمان جویانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مراسم محفل انس با قرآن به همت مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گرگان و با حضور اساتید،کارکنان، طلاب و جمعی از بانوان این شهرستان برگزار شد.

خانم سیده نفیسه حسینی واعظ که سخنران این مراسم بود، ماه رمضان را ماه نزول قرآن دانست و بیان کرد: براساس آیه 185 سوره بقره، عظمت ماه مبارک رمضان به نزول قرآن است.

وی اذعان کرد: قرآن کتابی برای تربیت و هدایت انسان هاست؛ برای معرفی قرآن باید به خودِ قرآن و ائمه هدی علیهم السلام مراجعه کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان به مهجوریت قرآن اشاره کرد و توضیح داد: دلیل مهجوریت قرآن، فقدان معرفت و عمل به آن است، لذا باید نسبت به مضامین آن شناخت پیدا کرد و نیاز خود را نسبت به آن بشناسیم.

وی با تاکید بر این مطلب که نگاه ما به قرآن باید نگاهی درمان جویانه باشد، افزود: قرآن مایه بصیرت، رحمت و هدایت است؛ لذا کسانی که به قرآن ایمان آورده، هدایت خواهند شد؛ چنانچه آیه 20 سوره جاثیه بر این مطلب اشاره دارد.  

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان تصریح کرد: قرآن همانند دارویی است که تا از آن بهره نبریم نجات نخواهیم یافت.

حسینی واعظ ضمن تاکید بر تبعیت از قرآن، عنوان کرد: قرآن کتاب تربیتی است، لذا نباید آن را تنها به منزله کتاب ثواب و حسنات در نظر گرفت، بلکه باید آن را امام و راهنمای خویش قرار داده و درآن تدبر داشته باشیم که ما را به سمت بهشت رضوان هدایت می کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha