جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام طبرسی

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران از راه اندازی دفتر همکاری های قرآنی با مشارکت اداره کل اوقاف در سطح مدارس علمیه استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران، امروز در نشست معاونان و رابطان تهذیب مدارس علمیه استان مازندران، با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان از برگزاری طرح تربیتی تابستانه در استان خبر داد.

وی با بیان این که معاونت تهذیب حوزه علمیه مازندران برای فصل تابستان برنامه های تربیتی، اخلاقی، قرآنی و مشاوره ای را در سطح استان در نظر گرفته است، افزود: فصل تابستان فرصت مغتنمی برای پرداختن به مسائل تربیتی و اخلاقی است.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که تلاش ما این است که طلاب در فصل تابستان نیز از برنامه های تربیتی و اخلاقی بهره مند شوند، تصریح کرد: علاوه بر طرح هایی که مدارس علمیه در فصل تابستان برای طلاب در نظر گرفته اند، معاونت تهذیب استان نیز بر اساس برنامه های ابلاغی، طرح تابستانه تربیتی را نیز اجرا خواهد کرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران به اجرای طرح قرآنی همزمان با فصل تابستان در مدارس علمیه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به صورت روخوانی، روان خوانی و مفاهیم قرآن کریم همزمان با فصل تابستان در برخی مدارس علمیه استان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در ادامه سخنان خود، انس طلاب با مفاهیم قرآنی را امری ضروری و مهم دانست و تصریح کرد: مأنوس شدن طلاب با کلام الهی و مفاهیم ناب آن موجب رشد علمی و اخلاقی در آنها خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز کلام الهی در جامعه اسلامی مهجور است، خاطرنشان کرد: این طلاب و روحانیان هستند که باید قرآن کریم را مهجوریت خارج کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که باید از همه ظرفیت های موجود به منظور رونق فعالیت های قرآنی در جامعه بهره گرفته شود، تصریح کرد: طلاب جوان حوزه های علمیه باید در ترویج وگسترش فرهنگ قرآنی خود پیشگام باشند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رونق برنامه های قرآنی در سطح مدارس علمیه استان بودیم، ادامه داد: باید این تلاش ها در جهت گسترش فعالیت های قرآنی در سطح حوزه هر روز بیشتر شود.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود همچنین از همکاری مشترک حوزه علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه در جهت گسترش برنامه های قرآنی در جامعه خبر داد و گفت: در همین راستا دفتر همکاری قرآنی با همکاری این دو مجموعه در سطح مدارس علمیه استان راه اندازی خواهد شد.
     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha