شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از حالت شعار خارج شود و به یک خواست و عزم ملی تبدیل شود، تصریح کرد: متأسفانه مسأله حجاب در کشورمان به یک موضوع سیاسی تبدیل شده که به هیچ عنوان صحیح نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز در نشست بصیرتی که با موضوع حجاب در این شهرستان برگزار شد، مسأله عفاف و حجاب را یک موضوع مهم و غیر قابل انکار در جامعه اسلامی عنوان کرد و بر ضرورت توجه ویژه مسوولان امر به این حکم دینی تأکید کرد.

وی با بیان این که متأسفانه امروز جامعه ما در بحث عفاف و حجاب با ضعف شدیدی مواجه است، افزود: علیرغم شعارهای بسیاری که در این خصوص داده شد، اما به نتایج مناسبی در موضوع دست پیدا نکردیم.

حجت الاسلام خوبانی با تأکید براین که ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید از حالت شعار خارج شود و به یک خواست و عزم ملی تبدیل شود، تصریح کرد: متأسفانه مسأله حجاب در کشورمان به یک موضوع سیاسی تبدیل شده که به هیچ عنوان صحیح نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید از موضوع حجاب برای رأی آوری در انتخابات ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: حجاب یک امر مورد سفارش و تأکید دین است و باید از هر گونه نگاه سیاسی، حزبی و جناحی به آن پرهیز شود.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که همه ظرفیت های کشور باید برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بسیج شود، تصریح کرد: متأسفانه در مقوله ترویج فرهنگ حجاب یک دوگانگی خاصی در میان مسؤلان وجود دارد که همین مسأله مانعی بزرگ برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که متأسفانه بی توجهی به مقوله حجاب، جامعه ما را با آسیب های جدی مواجه کرده است، بیان داشت: باید این موضوع مهم و حیاتی از همان دوران کودکی و به ویژه در سطح مدارس برای نسل جوان ما تبیین و تشریح شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که سبک شمردن مسأله عفاف و حجاب آثار و تبعات منفی را برای جامعه اسلامی در پی خواهد داشت، تصریح کرد: تا زمانی که این عزم جدی برای گسترش فرهنگ حجاب در میان مسؤولان ما به وجود نیاید نمی توانیم به نهادینه شدن این فرهنگ اصیل و غنی دینی امیدوار باشیم.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که امروز جامعه ما با آسیب های جدی اجتماعی و فرهنگی مواجه است که یکی از آنها حجاب است، بیان داشت: باید موضوع حجاب به یک اولویت نخست در میان مسؤولان و مدیران فرهنگی کشور تبدیل شود.

حجت الاسلام خوبانی با اشاره به این که متأسفانه امروز دغدغه فرهنگی در میان مسؤولان به طور کلی کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: بسیاری از طرح ها و برنامه های فرهنگی نیز به بهانه مشکلات اقتصادی در معرض تعطیلی قرار گرفته که این رویکرد خطرناک است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از مشکلات امروز کشورمان زمینه فرهنگی دارد که باید رفع شود، تصریح کرد: مسؤولان باید در کنار توجه به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، مسائل فرهنگی را نیز جزء اولویت برنامه های خود قرار دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha