جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسجد کاردیف استفاده از ظروف پلاستیکی را ممنوع اعلام کرد

حوزه/ یکی از بزرگترین مساجد در شهر کاردیف در ولز انگلستان استفاده از ظروف پلاستیکی را به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان ممنوع اعلام کرد تا به این شیوه از محیط زیست حمایت کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، یکی از بزرگترین مساجد ولز انگلستان واقع در شهر کاردیف استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف را ممنوع اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد به این شیوه سالانه تنها در ایام رمضان بیش از 70 هزار بطری آب کمتر مصرف شود.

مسجد دارالاسرا در کاردیف هر ساله تنها در ایام ماه مبارک رمضان وسایل پلاستیکی از جمله 30 هزار چاقو، چنگال و قاشق، 15 هزار بشقاب، 15 هزار لیوان و 10 هزار بطری آب پلاستیکی سفارش می داد. شورای مسلمانان ولز ابراز امیدواری کرد 20 مسجد دیگر در ولز نیز از این شیوه که حامی محیط زیست می باشد پیروی کنند.

در این مسجد روزانه 400 نفر افطاری می خورند و هزاران عضو دارد. دکتر محمد قابر مدیر مسجد درباره این آیین نامه جدید گفت: ما آگاه هستیم که یک مسجد به خودی خود می تواند با استفاده از بطری های پلاستیکی تجزیه ناپذیر چه تاثیری بر وی اکوسیستم بگذارد.

 

هم اکنون ظروف مقوایی تجزیه پذیر به جای بطری های پلاستیکی در این مسجد مورد استفاده قرار می گیرند. کارد و چنگال، بشقاب و فنجان زیست تخریب پذیر نیز سفارش داده شد تا به جای پلاستیک استفاده می شوند.

در نخستین هفته رمضان، که در ماه می میلادی آغاز شد، نمازگزاران مسجد همچنین درباره تاثیر زباله های پلاستیکی بر روی محیط زیست آگاهی پیدا کردند.

شورای مسلمانان ولز قصد دارند امسال به ترتیب ملاقاتی با رهبران مساجد دیگر داشته باشند و این طرح را با آنان به بحث بگذارند.

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha