پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عکس

حوزه/ کلنگ آغاز ساخت فاز اول مدرسه علمیه خواهران کوثر در زمینی به مساحت بیش از هزار و ۷۰۰ متر مربع، در شهرستان خاتم به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، با حضور جمعی از مسئولان شهرستان خاتم و مدیریت خواهران استان یزد، مراسم کلنگ زنی آغاز ساخت و فازاول مرکز آموزشی مدرسه علمیه خواهران کوثر شهرستان خاتم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در این مراسم  با آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد:حوزه علمیه خواهران استان تمام سعی و تلاش خود را برای احداث این مدرسه در یکی از مناطق محروم استان انجام خواهد داد تا به حوه قوه الهی و عنایت خاصه حضرت ولی عصر روحی فداه این پروژه به بهره برداری برسد .

وی ادامه داد: احداث این ساختمان تقریباً نیاز اولیه مرکز علمی خواهران کوثر شهرستان خاتم را برآورده می سازد که در سال های بعد باید برای سطح 3 و امور رفاهی طلاب نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد، یکی دیگر از ویژگی های این ساختمان را داشتن خوابگاه مستقل  و ساخت حیاط مرکزی برای بانوان طلبه عنوان کرد و افزود: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور تعداد حداقلی از طلاب به صورت طلبه خوابگاهی در این مرکز پذیرش شوند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی یکی دیگر از ویژگی های این ساختمان را احداث مهد کودک مستقل در کنار مدرسه شامل اتاق های مختلف شیرخوارگاه، اتاق نوباوه، اتاق بازی و...برشمرد.

وی ادامه داد: این مدرسه  که هم اکنون در طبقه فوقانی سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خاتم به صورت استیجاری با 60 طلبه فعالیت دارد، در سال 1390 توسط امام جمعه وقت حجت الاسلام فاطمی بصیر تأسیس شد که توسط آیت الله علیرضا اعرافی و برخی از ائمه جمعه استان حمایت می شود و در حال حاضرحجت الاسلام جعفری امام جمعه  شهر هرات رئیس هیأت امنای مدرسه است.

مدیر حوزه  علمیه خواهران استان یزد گفت:  اين مدرسه علمیه در زميني به مساحت هزار و 707مترمربع با زيربناي  هزار و 365 مترمربع در دو طبقه احداث خواهد شد و اعتبار اوليه آن  شامل 770 ميليون تومان از اعتبارات ملي و استاني است.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha