جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار غلامحسین غیب پرور

حوزه/ سردارغیب پرور با بیان این که علمای اسلام همواره در خط مقدم ایستاده اند، گفت: خون شهید مدرس، شیخ فضل الله نوری و علمای معاصر، مغز متفکر جهان شیعه شهید مطهری، اسطوره مقاومت شهید بهشتی، شهدای محراب مانند شهید دستغیب، اسلام را حفظ کرده و این خط مبارک همچنان ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کازرون، سردار غلامحسین غیب پرور، عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهید حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند، امام جمعه کازرون گفت: چهل سال از انقلاب اسلامی می گذرد و هرسال باعزت از گذشته است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: انقلاب اسلامی و تداوم راه شهیدان برگرفته از مکتب الهام بخش اسلام و مولای ما امیرالمؤمنین(ع) است. ایشان به ما آموخت که استمرار حیات اسلام با شهادت عجین شده‌است.

وی اضافه کرد: شهادت تنها مختص امیرالمؤمنین(ع) نبود و این خط سرخ نورانی در تبار علی و آل علی(ع) همواره استمرار داشته است. سلام خدا بر ام ابیها(س) که ندای آزادگی را سر داد تا گوش جهانیان تا قیام و قیامت بشنوند که دین خدا تداوم نمی یابد مگر با خون پاکانی همچون صدیقه کبری(س).

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: این جریان با خون امام حسن مجتبی(ع) تداوم یافت و اوج آن را در عاشورای سال 61 می توان یافت. خون مطهر سید الشهدا(ع) مکتب و دین خدا را بیمه کرد. آنچه امروز از اسلام عزیز در دست ماست به برکت خون ابا عبدالله(ع) ست.

وی با تاکید بر این که خط شهادت در همه معصومین(ع) وجود داشته است، تاکید کرد: در زمان غیبت کبری که امام معصوم در میان ما نیست، این خط سرخ تضمین کننده اسلام بوده است.

سردارغیب پرور، با بیان این که علمای اسلام همواره در خط مقدم ایستاده اند، ابراز داشت: خون شهید مدرس، شیخ فضل الله نوری و علمای معاصر ما، مغز متفکر جهان شیعه شهید مطهری، اسطوره مقاومت شهید بهشتی، شهدای محراب مانند شهید دستغیب، اسلام را حفظ کرده و این خط مبارک همچنان ادامه دارد تا امروز که در بزرگداشت شهید خرسند نشسته ایم.

وی اضافه کرد: همواره یک خط تاریک در مقابل خط نورانی شهادت صف کشیده اند. در مقابل امیرالمؤمنین، ابن ملجم ها بودند و در مقابل شهدای انقلاب، گروهک های انحرافی مختلف.

سردار غیب پرور افزود: آقای خرسند! آن کسی شما را به شهادت رساند، یک فرد نیست، او نماینده یک تفکر شیطانی در طول تاریخ است. مگر می شود به نام امام زمان(عج) یک عالم ربانی را به شهادت رساند؟ شهادت الهام بخش اسلام عزیز است و در زمان آمدن مهدی(عج)  هم این خط مستمر است.

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین  تصریح کرد: مردم خوب کازرون! خوب می دانید روحانیت گنجینه معنوی اسلام است. در سیل اخیر چه کسی باور می کرد که این همه طلبه و روحانی مدارس علمیه را در کشور تعطیل و فوج فوج به استان های سیل زده گسیل شدند و بی هیاهو کمر خدمت به مردم بستند. بیل می زدند، آذوقه می دادند، و...

 وی با تاکید بر این که روحانیت همیشه در کنار مردم بوده است، به زمان شهادت حجت الاسلام والمسلمین خرسند اشاره کرد وافزود: شهادت در ماه رمضان، آن هم بیست و سوم بعد از اعمال لیله القدر. شهید خرسند نتیجه اخلاص و مردم داری را گرفت. در مقابل کنایه ها صبر کرد و خداوند پاداشش را داد.

 سردار غیب پرور، اخلاص، صبر، تلاش، تواضع، دلسوزی برای انقلاب و خدمت به مردم را از ویژگی های شهید خرسند برشمرد و گفت: بنده افتخار داشتم که به عنوان یک دوست قدیمی با این شهید حشر و نشر داشته باشم.

وی به تشییع باشکوه پیکر مطهر امام جمعه شهید کازرون اشاره کرد و بیان داشت: شما مردم خوب، دیروز در تشییع این عالم فرزانه چه کردید؟ سنگ تمام گذاشتید. بعد از شهید دانشجو، بایستی گفت کازرون دومین امام جمعه شهیدش را تقدیم کرد و اوج این چند روز، پیام مولای ما امام خامنه ای عزیز است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اضافه کرد: بنده در پیام ولی امر مسلمین هفت نکته را راجع به شهید خرسند استخراج کرده ام  که به این هفت ویژگی، نایب امام زمان(عج) شهادت داده اند:

اول اینکه حضرت آقا به شهادت این شهید شهادت دادند.

دوم مظلومیت، مظلومیت این شهید که مشهود است. پیام رهبر معظم انقلاب را شنیده اند و هنوز دست بر نداشته اند.

ویژگی سوم این که حضرت آقا، ایشان را امام جمعه فعال نامیدند.

آقا شهادت دادند که شهید خرسند چهره ای موفق است، یعنی توفیقات همراهش بود.

ولی امر ما در این پیام فرمودند: شهید خرسند عالمی بزرگوار. حضرت آقا تعارف با کسی ندارند و کلامی را بیان نمی کنند، آنجا که می فرماید خرسند عالم بزرگوار، پس عالمی بزرگوار است.

آقا فرمودند شهید خرسند عالم پرتلاش، این ویژگی ها را کنار هم بگذارید ببینید کازرون چه دردانه ای را به امام زمان تقدیم کرده است.

رهبر معظم انقلاب مردم کازرون را مردم مومن و انقلابی خواندند و فرمودند مردم انقلابی کازرون، شهرستانی که در دفاع مقدس صدها شهید تقدیم کرد سردارانی که مایه فخر و مباهات هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha