پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کنیسه لندن نخستین افطار میان ادیانی را برگزار کرد

حوزه/ کنیسه وودفورد در شرق لندن مراسم افطاری میان ادیانی را با حضور جمعی از رهبران مسلمان، شخصیت های یهودی و پیروان دیگر ادیان و مکاتب برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenews، یک کنیسه در قلب جامعه چندملیتی شرق لندن درهایش را به روی مسلمانان گشوده و با حضور یهودیان و اعضای دیگر مذاهب و مکاتب، مسیحیان و سیک ها، افطار میان ادیانی برگزار کرد.

این نخستین باری است که کنیسه اتحادیه وودفورد با حضور رهبران محلی و ملی یهودی و مسلمان اقدام به برپایی مراسم افطاری می کند. هدف نشست همبستگی علیه جرایم نفرت محور و ایجاد فرصتی برای ساکنان محلی به منظور شناخت بیشتر یکدیگر اعلام شده بود. در این نشست سخنرانی هایی نیز توسط اعضای جامعه محلی برگزار گردید.

دو گروه مذهبی همچنین در کنار یکدیگر غذای افطاری را صرف کردند. در پایان نشست نیز از میهمانان خواسته شد تا برای تقویت همبستگی و مدارای دینی در جوامع یکدیگر کوشا باشند.

ولنبرگ روحانی مذهبی یهودیان که میزبان افطاری بود گفت: این نشست موفقیت بزرگی بود. چرا که مسلمانان و یهودیان زیر یک سقف در کنار هم آمدند و بیشتر درباره دیدگاه ها و مباحث مذهبی یکدیگر دانش کسب کردند. برای بسیاری مسلمانان، نخستین باری بود که به یک کنیسه می آمدند و بسیای یهودیان نیز نخستین مراسم افطاری بود.

هریس بخاری موسس بنیاد میراث ناز و از برگزارکنندگان افطاری میان ادیانی همراه با یهودیان گفت: دشمنان یهودیان، همان اسلام هراسان در لندن هستند. ما باید با همه گونه نژادپرستی و پیش داوری مبارزه کنیم و این مهم است که صدایمان علیه اسلام هراسی رو به رشد در غرب بلند شود.

وی افزود: رمضان بهترین زمان برای کنار هم قرار دادن اجتماعات دینی است تا نشان دهیم که با صحبت علیه نفرت، شباهت هایمان بیشتر از تفاوت هایمان است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha