جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ایلام

حوزه/ رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: هدف از برگزاری آیین های ارتحال امام خمینی (ره) نباید محدود به اقامه سنت هایب عزا و ماتم باشد بلکه در این گونه محافل باید راه و رسم، ایدئولوژی، تفکر، دیدگاه و آینده نگری های بصیرانه امام راحل تبیین شود

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، سعید اوحدی، روز دوشنبه در آیین گرامی داشت سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، در محل مسجد جامع شهر ایلام، اظهار داشت: اشاعه بصیرت، گفتمان نوین و تبعیت از آرمان های آزادی خواهانه امام راحل در سطوح مختلف جامعه باید از اهداف اصلی و غایی همگان باشد و سبک زندگی شخصی و فکری ما با تاسی به شیوه زندگی این مرد الهی تغییر کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های بارز امام خمینی بصیرت و ژرف نگری عمیق ایشان نسبت به مسائل روز و آینده بود و ایشان در خرداد ۴۲ با درایت و دوراندیشی بالا و عمیق آمریکا و اسرائیل را دشمن اصلی بشریت و جهان اسلام معرفی کردند و اکنون بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال از آن تاریخ همه ممالک جهان به این دیدگاه امام در باره آمریکا و اسرائیل اذعان دارند.

اوحدی تاکید کرد: امام خمینی (ره) همواره جلوتر از زمان خود بودند و همین بُعد شخصیتی از ایشان فردی بی نظیر در تحلیل درست و منطقی حوادث و رویدادها ساخته بود که مسائل را از زمان خود فراتر می دیدند به گونه ای که اکنون که ۳۰ سال از رحلت ایشان و ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و بیش از ۵۰ سال از واقعه خرداد ۴۲ و مبارزات ایشان می گذرد می توان به پیش بینی های نهفته در کلام ایشان پی برد.

وی یادآور شد: شجاعت، بی باکی، کوتاه نیامدن در برابر ظلم، آزادی خواهی، از همه مهمتر اعتماد به مردم و قشر جوان از زوایای اصلی شخصیتی سیاسی امام خمینی (ره) بود که باعث به هدف رسیدن انقلاب و شسکت رژیم منحوس پهلوی شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سیره فکری و عملی، ساده زیستی، سبک زندگی فردی و سیاسی، نوع دوستی، مردم داری و مردم مداری، عرفان و عمل کامل به مبانی دین از امام خمینی شخصیتی بی نظیر ساخت که بعد گذشت ۳۰ از رحلت ایشان بازهم مردم محزون از این ضایعه دردناک هستند.

اوحدی اظهار کرد: اکنون و در این برهه زمانی بازهم شخصیتی رهبری انقلاب را در دست دارند که به عنوان خلف صالح امام راحل دارای دیدگاهی آینده نگرانه و ژرف اندیش هستند و بدون شک تبعیت از منویات مقام معظم رهبری چراغ راه انقلاب در رسیدن به قله های رفیع است.

وی تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب همچون امام راحل در برنامه ها و راهبردهای خود برای نظام اعتماد به مردم و استفاده از این ظرفیت عظیم را در سرلوحه اصلی همه سیاست های کلان کشور گنجانده اند و در آخرین مورد در بیانیه گام دوم انقلاب که چندی پیش منتشر شد بازهم بر مردم به عنوان سرمایه های اصلی انقلاب تاکید داشتند.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینکه ایران اسلامی در منطقه و حتی در بین سایر کشورهای آزادی خواه جهان از منزلت و اقتدار زیادی برخودار است، گفت: ایران اسلامی ابهت پوشالی آمریکا و اسرائیل را در هم شکست و استکبار جهانی گام به گام از مواضع خود در قبال ایران در حال عقب نشینی هستند.

اوحدی افزود: ایران اسلامی از همان بدو شکل گیری تاکنون حوادث زیادی از جمله ترور شخصیت ها، جنگ تحمیلی، تحریم، تهدید، فشار فرهنگی و اقتصادی، … را تجربه کرده و مقاوم تر از همیشه در برابر هجمه ها ایستادگی کرده است و بدون شک با اتحاد و همدلی این برهه حساس اقتصادی و جنگ نرم روانی را نیز پشت سر می گذارد.

 آیین گرامی داشت سی امین سالگرد ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور استاندار، معاونان وی، مسئولان دستگاهی اجرایی، نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع شهرایلام برگزار شد.

بیان دلنوشته ها در وصف امام خمینی و اقامه عزا و مدیحه سرایی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha