جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید شهاب الدین حسینی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه امام(ره) نه تنها در عصر خود بلکه پس از معصومین(ع)، شخصیتی بی بدیل است، گفت: امام(ره) قابل مقایسه با هیچ یک از سران حکومتی جهان نیستند و ایشان را باید با انبیا و اولیای الهی در یک کفه ترازو قرار داد نه رجال سیاسی.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی، صبح امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در شهرستان بستان آباد با بیان اینکه شاید معرفت کامل بر شخصیت امام(ره) قرن ها به طول بینجامد، گفت: شناخت کامل شخصیت امام (ره) برای ما، همانند قصه معروف حضرت سلیمان (ع) و نور است و در عمل امکان پذیر نیست.

وی افزود: پس از معصومین (ع) فردی به مانند امام خمینی که رنگ و بوی فاطمی دارد، پا به عرصه وجود نگذاشته بود، و این یعنی امام(ره)، نه تنها در عصر خود، بلکه پس از معصومین(ع)، شخصیتی بی بدیل است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نامه تاریخی امام(ره) به میخائیل گورباچف ابراز کرد: امام(ره) قابل مقایسه با هیچ یک از سران حکومتی جهان نیستند و ایشان را باید با انبیا و اولیای الهی در یک کفه ترازو قرار داد نه رجال سیاسی.

حجت‌الاسلام حسینی افزود: نامه امام (ره) به میخائیل گورباچف، آخرین دبیر کل حزب کمونیست شوروی، که در آن امام(ره) شوروی سابق را به مطالعه در خصوص اسلام دعوت نموده بودند، به گفته شخص گورباچف نامه ای به مخاطب به همه اعصار در طول تاریخ بود.

وی با تأکید بر اینکه امام(ره) هیچ اعتقادی به سازش با دشمنان نداشتند، اظهار داشت: با وجود اینکه هیچ اعتقادی به سازش با دشمنان نداشتند، به شدت طرفدار سازش در کانون خانواده بودند و این جامع ضد بود که شخصیت امام را تا این حد جذاب می کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به گروهی از مردم که خواستار سازش با آمریکا و همپیمانانش هستند، گفت: واژه سازش در قاموس امام(ره) واژه ای ناآشنا است و یکی از دلایل اصلی اینکه ایشان به معراجی به بلندای تاریخ رفته اند، همین روحیه ظلم ستیزی بود.

حجت‌الاسلام حسینی، هدف از تبعید امام خمینی(ره) را نشاندن گرد فراموشی بر یاد و خاطر مردم دانست و افزود: سردمداران حکومت طاغوت فکر می کردند که امام خمینی(ره)، فقط در ایران خمینی(ره) است و در عمل در مقابل علما نجف حرفی برای گفتن ندارد اما دیدیم که پس از تبعید امام(ره) به نجف، طی مدت کوتاهی جلسات درس ایشان از شلوغ ترین جلسات بود.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: اشعار و سروده‌های امام خمینی(ره) در بسیاری از جاها سرتر از اشعار حافظ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha