جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد فردوسی پور

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح بنیانگذار جمهوری اسلامی همان مسیر امام خمینی(ره) را با صلابیت و قدرت ادامه می دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، در مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در جمع طلاب و دانشجویان معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امام راحل در راه اعتلای حق از هیچ کاری دریغ نکرد، گفت: زندگی و منش ایشان برای ما الگو و درس بزرگی است که می بایست از آن بهره ببریم.

وی در ادامه عوامل هدایت در قرآن را برشمرد و ایمان به خدای متعال را اولین عامل عنوان و خاطر نشان کرد: این مقوله، هدایت یافتگی و در مسیر درست زندگی قرار گرفتن را موجب می شود که امام خمینی(ره) نیز با همین روحیه محکم و استوار مسیر انقلاب را طی کردند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با اشاره به آخرین روزهای حضور امام راحل در نجف اشرف، از خاطره پدر خود که با ایشان همراه بوده است، گفت و اظهار کرد: امام راحل به سمت کویت رفتند، در بین راه از ایشان سؤال شد و فرمودند که روزی پیروز می شویم و وقتی خواهد آمد که همین کشورها به ما مراجعه خواهند کرد. حتی ایشان فرمودند که اگر فرانسه ما را راه ندهد، به یک کشور دیگر می رویم و اگر هیچ کشوری ما را راه ندهد، از روی آب های آزاد فریاد مظلومیت ملت ایران را به دنیا می رسانیم.

وی گفت:‌ این کار امام حاکی از ایمان و اعتقاد راسخ ایشان است و اگر ما نیز بخواهیم به جایگاهی دست یابیم و رشد کنیم، می بایست همین ویژگی را داشته باشیم. رهبر معظم انقلاب به عنوان خلف صالح بنیانگذار جمهوری اسلامی همان مسیر امام خمینی(ره) را با صلابیت و قدرت ادامه می دهند.

حجت الاسلام فردوسی پور، دومین عامل را توکل به پروردگار دانست و اظهار کرد: وقتی خدا در سخت ترین شرایط به خدا تکیه کند، موفق خواهد شد؛ این ویژگی نیز از خصوصیت هایی است که امام راحل داشتند و به طور مثال در مسئله شهادت آقا مصطفی، ایشان با وجود شنیدن این خبر درس خود را ادامه دادند. بنابراین اگر کسی بخواهد حرکتی بزرگ انجام دهد باید توکل داشته و بر ناملایمتی ها صبر کند.

وی، نظم را عامل سوم برای موفقیت در مسیر زندگی دانست و با بیان اینکه امام خمینی(ره) این نکته را همیشه رعایت می کردند، گفت:‌ مهمترین عامل نیز معنویت است که ایشان از آن غافل نبوده و همیشه به این امر مقید بودند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان که از کودکی با امام خمینی (ره) همسایه و همراه بوده است، توصیه کرد که طلاب و دانشجویان از زندگی بزرگان درس گرفته و از مسیر توفیقاتی که آنان دست یافته اند، بهره ببرند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha