پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد حوزه:

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) بندرترکمن گفت: عامل مهم تسلیم ناپذیری و ایستادگی ملت ایران در راه پر افتخار انقلاب، فلسفه و مکتب سیاسی امام خمینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، مریم لشگری مدرس مدرسه علمیه فاطمه الزهراءسلام الله علیها بندرترکمن، در ویژه مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی، در این مدرسه، بیان کرد: شناخت انقلاب اسلامی در سایه شناخت رهبر کبیر انقلاب است، چرا که انقلاب نقش حیاتی در بیداری امت اسلامی داشته است.

وی ادامه داد: امام خمینی در مقاطع حساس و سرنوشت ساز انقلاب همواره با استواری و قاطعیت آنچه را که تشخص داده بودند، شجاعانه دنبال کردند و از آنجا که متکی به پشتوانه قوی ایمان و انگیزه الهی بودند، هرگز دچار سستی و تردید نمی شدند.

استاد حوزه خواهران، عامل مهم تسلیم ناپذیری و ایستادگی ملت ایران در راه پر افتخار انقلاب را فلسفه و مکتب سیاسی امام خمینی دانست و گفت: عینیت سیاست و معنویت از شاخصه های این مکتب است که معنویت از سیاست، سیاست از عرفان، سیاست و اخلاق از هم جدایی ناپذیرند.

لشکری اذعان کرد: معنویت، کانون اصلی در رفتار امام خمینی بود، همه رفتارها و مواضع امام حول محور خدا و معنویت دور می زد.

وی خاطرنشان کرد: از دیدگاه حضرت امام، وابستگی فکری و فرهنگی از موانع استقلال بوده و زدودن مظاهر فرهنگی غرب مهمترین عامل خودباوری به حساب می آید؛ امام در برخورد با بیگانگان این نکته مهم را اصل و اساس سیاست خود قرار می دهند که دشمنان مرز استقلال و آزادی ما را جز عدول از همه هویت ها و ارزش های معنوی و الهی مان نمی شناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha