پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم:

حوزه/ حجت الاسلام آلوستانی، در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبد کاووس گفت: مسئله رهبری از موضوعات مهم و حرکت دهنده در اسلام است؛ انقلاب اسلامی ایران با رهبری مقتدرانه و آگاهانه امام خمینی که برخاسته از رهبری الهی بود، شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان،  حجت الاسلام حمید رضا آلوستانی، در ویژه برنامه مراسم ارتحال جانگداز امام خمینی، در مدرسه علمیه الزهرا سلام الله علیها گنبد کاووس بیان کرد: مسئله رهبری از موضوعات مهم و حرکت دهنده در اسلام است؛ انقلاب اسلامی ایران با رهبری مقتدرانه و آگاهانه امام خمینی که برخاسته از رهبری الهی بود، شکل گرفت.

وی با بیان این که «طلبه باید عارفانه و زاهدانه زندگی کند» جمله ای ناقص است، توضیح داد: گواه ناقص بودن این جمله، خوارج بی بصیرتی هستند که در یک شب قرآن ختم می کردند و همین ها بودند که اسلام را نابود کردند؛ خوارج زهد بدون بصیرت داشتند و حجت خدا امیرالمومنین علیه السلام را به درستی نشناختند.

عضو مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم گفت: عده ای با دستاویز قرار دادن مسئله زهد می خواهند چهره ناپسندی از مسلمانان را به جهان معرفی کنند، در حالی که خداوند در آیه 31 سوره اعراف می فرماید: به هنگام نماز و انجام عبادت، لباس زیبا و پاکیزه بپوشید و به نام زهد از لباس های مندرس و کثیف استفاده نکنید.

حجت الاسلام آلوستانی، امام خمینی را رهبری زاهد و دارای بصیرت سیاسی دانست و افزود: ما باید ایشان را الگوی عبادی-سیاسی خود قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha