جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی گفت: امام خمینی (ره) دارای شخصیتی کم نظیر و جامع الاطراف بودند که نمونه آن را در طول سالیان داراز کمتر دیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی امام جمعه همدان، شب گذشته در مراسم بزرگداشت سی‌امین سالگرد رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امام خمینی (ره) دارای شخصیتی کم نظیر و جامع الاطراف بودند.

امام جمعه همدان به ویژگی‌های شخصیتی امام (ره) اشاره کرد و گفت: شخصیت سیاسی امام خمینی را بیشتر آشنایی داریم، در حالی که ایشان عالم بودند و در عرصه معقول و منقول جامع الاطراف بودند.

وی با بیان اینکه امام (ره) کتاب‌هایی مانند "شرح جنود عقل و جهل" و "چهل حدیث" را دارند که جوان‌ها می‌توانند از آن بهره ببرند، گفت: حضرت امام در بعد اخلاق، فقه، اصول و عرفان دارای تالیفاتی هستند که برخی از آنها مانند "شرح جنود عقل و جهل" واقعا انسان‌ساز است.

وی عنوان کرد: وقتی سخنرانی‌های ایشان را گوش می‌دهیم می‌بینیم که برای مردم ساده صحبت می‌کنند، اما با مطالعه تالیفات ایشان متوجه عظمت شخصیت علمی ایشان می‌شویم.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه امروز جامعه اگر چه از اندیشه‌های سیاسی امام (ره) استفاده می‌کند، اما از اندیشه اخلاقی و علمی ایشان غافل است، مطرح کرد: امام (ره) پیش از آن که وارد عرصه سیاست شود و یک شخصیت سیاسی باشند، یک عالم و استاد اخلاق بودند.

امام جمعه همدان تاکید کرد: امام (ره) همه هستی را در محضر خدا می‌دانستند و اگر با آمریکا مبارزه می‌کردند، به دلیل عارف بودنشان بود و اگر می‌بینید امروز کسانی در مقابل آمریکا کوتاه می‌آیند و یا از آنها می‌ترسند، برای این است که عارف نیستند و دست قدرت خدا را در عالم احساس نمی‌کنند.

وی با تاکید براینکه امام (ره) با تکیه بر همین نگاه عرفانی است که در سخنرانی خود می‌گویند:" والله در زندگی ام نترسیده ام"، مطرح کرد: امام (ره) فردی اسلام شناس، بی نظیر، شجاع و دارای نگاه نافذی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ابراز اینکه بعد از پایان جنگ و حتی امروز کسانی هستند که می‌گویند ما اشتباه کردیم در دوران دفاع مقدس جنگیدیم، افزود: این افراد همان‌هایی هستند که وقتی امام(ره) موضوع قیام مستضعفین علیه مستکبرین را اعلام کردند، این موضوع را نفهمیدند.

وی اظهار داشت: اندیشه‌های سیاسی امام (ره) مهم‌ترین وجه تمایز ایشان با بسیاری دیگر از علماست، همان گونه فرمودند:" من کسی نیستم که بین حوزه و خانه تردد کنم و با جامعه و سیاست کاری نداشته باشم".

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha