چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام حمید جیحانی

حوزه/ نویسنده حوزوی کتاب کودک و نوجوان تصریح کرد: امروزه یکی از ابزارهای مهم تبلیغی ، نگارش کتب دینی برای کودکان و نوجوانان است و لذا نویسندگان حوزوی نباید از اهمیت این مساله غافل شوند.

حجت الاسلام حمید جیحانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تاکید بر این که از جمله تاکیدات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در سالیان اخیر ، تلاش همگانی به منظور ترویج سبک زندگی اسلامی بوده است، ابراز داشت: گرچه در روزگار کنونی به جهت غلبه استفاده مردم از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تا حدودی فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه ما کمرنگ و تضعیف شده، اما با این حال نمی توان از تاثیر قابل توجه کتاب و مکتوبات در جهت دهی به فرهنگ عمومی و به تبع آن سبک زندگی غافل ماند.

وی افزود: به ویژه ما باید در رابطه با طیف سنی کودک و نوجوان به طور خاص و هدفمند، برنامه ریزی داشته و با حمایت از تولید و نشر کتاب در این خصوص به ترویج مفاهیم مورد نظر در مقوله سبک زندگی ایرانی و اسلامی بپردازیم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: در رابطه با طلاب و فضلای حوزه که رسالت مهم تبلیغ آموزه های دینی را برعهده دارند، باید دانست که یکی از ابزارهای مهم تبلیغی، نگارش کتب جذاب و متناسب برای کودکان و نوجوانان بر اساس شاخصه های معرفی شده از سوی قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی همچنین با بیان این که دشمنان ما در بحث تهاجم فرهنگی، تمرکز خاصی بر روی قشر کودک و نوجوان داشته و دارند، اظهار داشت: ما برای خنثی کردن توطئه های شوم دشمن در این عرصه می بایست اولاً نسبت به شیوه ها و شگردهای مورد استفاده دشمن اشراف کامل داشته باشیم و ثانیاً این که بر اساس این شناخت و اشراف، راهکارهای متناسبی برای ترویج فرهنگ خود اتخاذ کنیم که البته در این باره لازم است روحانیون فعال و دغدغه مند در عرصه های فرهنگی ، به روز بوده و اقتضائات روز جامعه را به خوبی بشناسند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha