پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسلمانان آریزونا عامل حمله به مسجد را بخشیدند

حوزه/ مسلمانان در مرکز اسلامی تمپه در ایالت آریزونای آمریکا زنی را که با دوستش اموال مسجد را تخریب کرده و ویدئوی آن را در فیس بوک منتشر کرده بود، بخشیدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از azcentral، اعضای جامعه اسلامی تمپه در ایالت آریزونای آمریکا زنی را همراه با دوستش اموال مسجد را تخریب کرده و سه شنبه هفته گذشته در دادگاه مجرم شناخته شد بخشیدند. این زنان در مارس 2018 به مسجد مسلمانان در شهر تمپه رفته و این مرکز اسلامی را جلوی چشم کودکان شان بهم ریخته و تخریب کرده بودند. آن ها همچنین فیلم ویدئویی زنده ای از حمله به مسجد را در فیس بوک منتشر کرده بودند.

مارک برایان قاضی دادگاه عالی منطقه ای، تاهنی گونزالز را به 225 ساعت کار اجباری و دو سال آزادی مشروط محکوم کرد. این زنان با وجود حمله نفرت محور به یک مرکز اسلامی و تخریب اموال مسجد به حبس محکوم نشدند.

به این زن همچنین حکم داده شده که نامه عذرخواهی به مرکز اسلامی بنویسد. وی بعدها اعلام کرد که از اعمالش علیه مسجد و مسلمانان «ابراز پشیمانی» می کند و تحت تاثیر افراد ناآگاه قرار داشته است. این زن اعلام کرده که برای جبران خساراتی که وارد کرده قصد دارد تعامل مثبت میان مسلمانان و غیرمسلمانان را به وجود بیاورد.

عمر تاویل یکی از امامان جماعت مسجد گفت که گونزالز را به خاطر کلیشه های «بی نهایت جاهلانه» که در ویدئو منتشر کرده می بخشد و معتقد است که باید منبع این ایده ها را مقصر دانست.

او گفت: کسانی هستند که به خوبی می دانند چه خبر است و تعمدا اطلاعات غلط منتشر می کنند و نفرت را ترویج می دهند. آن ها بیشتر از کسانی که دست به این اقدامات می زنند مسئول هستند. ما نگران این افراد نیستیم. آن هایی که میکروفون به دستشان است و در رسانه های جمعی پوشش خبری بهشان اختصاص داده می شوند عاملان نگران کننده است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha