جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مهرپویان

حوزه/ مسئول اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به جایگاه استاد در عرصه آموزش، گفت: کسی که به استاد خود بی‌احترامی کند، علمی که می‌آموزد برای وی برکتی نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام مهدی مهرپویان،  امروز در نشست با طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به جایگاه استاد و اهمیت احترام به اساتید، به تبیین حدیثی از امام چهارم پرداخت و اظهار کرد: ما باید مبلغ معارف امام سجاد (ع) باشیم و در صدر عمل کنیم.

وی افزود: امام سجاد (ع) می‌فرماید جلوتر از استاد گام برندار، پشت سر استادت غیبت نکن و با دوست استاد دوست و با دشمنش دشمن باش؛ زیرا اگر می‌خواهیم عاقبت به خیر شویم سرچشمه اینجاست.

حجت‌الاسلام مهرپویان تصریح کرد: در این مدت 23 سال طلبگی سراغ ندارم  کسی به استاد خود بی‌حرمتی کرده باشد؛ اما آن علمی که از استادش یاد گرفته برایش برکت داشته باشد؛ ازاین‌رو باید کاملاً مراقب رفتار و گفتار خود باشیم.

وی خطاب به طلاب تأکید کرد: طلاب باید خودتان را حاضر کنید؛ زمان ما زمانی است که دلایل غیبت و ظهور شبیه هم هستند؛ مثل زمان بعد از غروب و قبل از طلوع که هوا در هر دو حالت، تاریک و روشن است؛ بعد از غروب نورش هست ولی خودش نیست، قبل از طلوع نیز همین‌طور؛ نور امام، رهبری و ولایت همان نور است؛ هیچ کس در هیچ زمانی نمی‌تواند برای غیبت و ظهور وقت تعیین کند؛ وقتی انسان از اشتباهاتش برگردد، همه‌چیز درست می‌شود.

حجت‌الاسلام مهرپویان اظهار داشت: کسانی که می‌خواهند مصداق آیه مذکور در ابتدای بحث شوند و خدا را ملاقات کنند، باید از یاران امام عصر (عج) باشند؛ ما باید قدر خودمان، زمانمان و رهبری‌مان را بدانیم؛ خدا نکند در تعریف یکی، دیگری را تکذیب کنید، حدود نگهدارید.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اگر یک وقت، کاری را به صلاح‌دیدید و هیچ‌کس صلاح را قبول نکرد و دانستید که اگر بگویید، آن مصلحت انجام می‌شود ولی شما قربانی می‌شوید، آن را بگویید تا انجام شود و نترسید؛ چون این نعمت را خدا نصیبت شما کرده و اجرتان با خودش است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر یک حبه از آتشی که کاملاً در حال سوختن است، در تپه شن و ریگ بیفتد، قطعاً سرد می‌شود؛ زندگی با عشق به خدا، سوختن است؛ مبادا با سنگدلان و قلب‌سیاهان انس بگیرید که مایه تباهی است؛ با دوستان باتقوا دوستی کنید؛ مراقب باشید اگر در دوستی شما حتی اندکی هوی و هوس وارد شد، آن دوستی دیگر محبت به خدا و اهلش را نمی‌آورد بلکه مایه دشمنی نیز خواهد بود؛ قدر دوستی با متقیان را بدانید که در این دوستی‌ها با عشق و محبت خدا گرم می‌شوید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha