پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سید مجید مشعل

حوزه/ نیروهای امنیتی بحرین در تازه ترین اقدام علیه روحانیون و علمای شیعه، حجت الاسلام سید مجید مشعل را از اقامه نماز جماعت در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز و همچنین سخنرانی دینی منع کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، نیروهای امنیتی بحرین در تازه ترین اقدام علیه روحانیون و علمای شیعه در این کشور حجت الاسلام سید مجید مشعل را از اقامه نماز جماعت در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز و همچنین سخنرانی دینی منع کردند.

سید مجید مشعل روز جمعه گذشته توسط نیروهای امنیتی وابسته به آل خلیفه احضار شد و پس از آن منابع بحرینی اعلام کردند در جریان بازجویی از این روحانی شیعه تعهد کتبی گرفته شده که از برپایی نماز جماعت و سخنرانی دینی دوری کند و به وی گفته اند که این ممنوعیت هم از جانب اوقاف جعفری و هم از جانب وزارت کشور برای او اعمال شده است.

لازم به ذکر است که سید مجید مشعل رئیس شورای علمای بحرین است؛ این نهاد علمایی پس از آغاز انقلاب مردم بحرین علیه ظلم و ستم و استبداد آل خلیفه همچون سایر نهادهای مردمی و دینی دیگر توسط نظام منحل اعلام شد.

این روحانی شیعه در حالی احضار و از سخنرانی و نماز جماعت منع می شود که به خاطر حمایت از شیخ عیسی قاسم دو سال و نیم در زندان آل خلیفه به سر برده و به تازگی از زندان آزاد شده است.

آل خلیفه در حالی مانع برپایی نماز جماعت در الدراز می شود که پیش از این از سال ۲۰۱۶ مانع برپایی بزرگ ترین نماز جمعه بحرین در مسجد امام صادق(ع) الدراز شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha