جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شباب المقاومه

حوزه/ ضروری است دانسته شود که این وعده خدای متعال بر نابودی باطل(۷) یا همان ابر مادر استکبار، اسرائیل جنایتکار و غده سرطانی اندیشه بشر با تلاش جوانان آزاد اندیش در حال وقوع است و در جهت ظهور حضرت حجت عج بعید به نظر نمی رسد که آن ۳۱۳ یار فداکار و باقی لشکریان حضرتش از همین تشکل آزادی خواه مؤمن شباب المقاومه باشند.

خبرگزاری «حوزه»،/ با گذر از چهل سالگی انقلاب اسلامی و فراگیری گفتمان آن و ترویج ادبیات استکبار ستیزی آن توسط انسان های آزادی خواه و عدالت طلب، اکنون شاهد تشکلی خودجوش و آتش به اختیار جوانانی با رنگ و نژاد مختلف از حداقل ۱۰۰ کشور دنیا به نام شباب المقاومه می باشیم به طوری که در بدو امر مورد هجمه مخالفان و معاندان اسلام قرار گرفته و البته با استقبال پرشکوه دوستان. (۱)

و اینکه چرا باید شباب المقاومه در این برهه از زمان شکل بگیرد، نیاز به بررسی پیشینه تاریخی و عقبه فکری جبهه حق و باطل است که در ذیل بطورخلاصه به آن اشاره می شود:

با ظهور اسلام در جزیره العرب و بعثت حضرت ختمی مرتبت (ص) قرار بر این بود که حاکمیت الله بر پایه عدالت فراگیر شود و جهانیان در سایه آموزه ها و حاکمیت انسان وارسته یا همان ولی الله معصوم اعم از سیاه و سفید و غنی و فقیر به سمت خدای متعال بدور از هرگونه تفرقه و اختلاف در تکاپو باشد.

مع الاسف به یکبارگی ورق برگشت و دوستان، فریب زر و زینت دنیا و دشمنان طماع (از حکومت معاویه و یزید تا امریکا و اسرائیل ) نیز مانع حاکمیت با منشأ دینی شدند.

در این بین، مؤمنان واقعی بر اساس آموزه عاشورا و انتظار، امید از کف نداده و در نبرد با مستکبرین گاه مغلوب و گاه پیروز دست و پنجه نرم می کردند.

و در عین حال وجود اختلافات درون گفتمانی نسبت به اصل حکومت دینی در عصر غیبت، از یک طرف به نفع نظام سرمایه داری و از طرفی به عقب رفت جبهه خودی منتهی می شد. هر چند این اختلافات گاهی موجب تضعیف امت حزب الله می شد؛ اما با این وجود بالاخره سوسوی تشکیل حکومت جمهوری اسلامی و حمایت مستضعفین ، قلب پاکدلان و اندیشمندان پاکنهاد را به نور خویش روشن نمود.

با این حساب کم کم تئوری ظهور از فضای ذهنی به مصداق عینی و خارجی  مبدل و از انقلاب اسلامی به ظهور اولیه عدالت تعبیر گردید.

ولیکن دشمن با تجربه فراوان حملات همه جانبه خویش را بیش از پیش براه انداخت (۲) تا همان حادثه صدر اسلام و خلع سلاح جبهه حق اتفاق بیفتد؛ از طرفی مؤمنین و مستضعفان تاریخ خوانده صدر اسلام چون طفل حریص به لبن تا حد توان در مقابل جبهه استکبار ایستادگی نمودند؛ هر چند فراهم نمودن مقدمات جهانی ظهور ثانوی به سرعت ابتدای انقلاب (۳) پیش نمی رفت اما نسل بعد ترورها و توطئه های کور و دفاع مقدس با تجربه فراوان ، و با تجدید قوا در زمینه فرهنگی و رزمی سردمدار این جبهه شدند. (۴)

به طوری که قطع به یقین باید گفت ظهور اولیه گفتمان حق و عدالت در قالب حکومت تثبیت شده جمهوری اسلامی (با تمام نقد و اشکالاتی که به مدیران اجرایی آن وارد است) بر هیچ عاقلی پوشیده نیست.

 و نیز مثل روز روشن است که اسب تیز پای اندیشه ناب اسلام محمدی (ص) اولا وجود خارجی داشته ، و ثانیا تا عمیق ترین سنگرهای دشمن نفوذ کرده است (۵) و در چنین شرایطی بدیهی است که نفس وجود محور مقاومت و گفتمان حاکمیت دین در قالب ولایت فقیه و پدیده جنبش های حامی آن(۶) محکم ترین دلیل بر حرکت رو به جلو بودن اندیشه دینی است.

 پس از این گذار تاریخی می طلبد جوانان آزاده فارغ از هر رنگ و نژادی ، با هشیاری هر چه تمام تر و با اعتماد به خدای متعال در تلاش برای ایجاد و گسترش تشکلی متحد و منسجم در قالب شباب المقاومه بر آیند و با اندیشه سست نهاد نظام سرمایه داری به مقابله برخیزند و تا از بین بردن آخرین کمینگاه نظری این تفکر پوشالی از پای ننشینند.

و ضروریست دانسته شود که این وعده خدای متعال بر نابودی باطل(۷) یا همان ابر مادر استکبار، اسرائیل جنایتکار و غده سرطانی اندیشه بشر با تلاش جوانان آزاد اندیش در حال وقوع است و در جهت ظهور حضرت حجت عج بعید به نظر نمی رسد که آن ۳۱۳ یار فداکار و باقی لشکریان حضرتش از همین تشکل آزادی خواه مؤمن شباب المقاومه باشند. ان شاء الله

 

پاورقی:

۱. همایش چند هزار نفری شباب المقاومه درقم و راهپیمایی باشکوه این تشکل در روز قدس ۱۳۹۸ ونیز حضور فعال انها در راهپیمایی اربعین۱۴۴۰و  همچنین تروریستس خواندن شباب المقاومه توسط رشانه های معاند  

۲. به حملات پیاپی و بی نتیجه دشمن از حملهطبس و دفاع مقدس و ترور شخصیتهای دینی انقلابی و همچنین هجمه گوناگون فرهنگی و تحریمهای ظالمانه علمی و اقتصادی و حتی زدن مقدسات و براه انداختن رسانه های بین المللی برای پیشبرد اهداف خود و خفه نمودن این جریان که خوشبختانه در همه موارد چیزی جز شکست حاصل نشده

۳. بسیج همگانی و رای ۹۸ درصدی مردم ایران به نظام اسلامی ایران

۴. اشاره به رشد تفکر دینی و مقبولیت دین به عنوان موتور محرک عرصه سیاسی در بین جوانان و رشد روز افزون مناسک دینی اعم از نماز و اعتکاف ومجالس قران و...بجای مجالس فساد و فحشا و...

۵. راهپیمایی روز قدس در امریکا و انگلیس و اروپای مرکزی در سالهای اخیر

۶. حرکتها و جنبشهای موجود اعم از حزب الله لبنان و شباب المقاومه و تشکلها و حرکتهای زنده و پویای موجود از هند و افغانستان و پاکستان و سوریه و عراق و یمن و ...

۷. آیه ۸۱ سوره مبارکه اسراء و تفاسیر المیزان و نمونه و نور: وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا : بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است .

 

حجت الاسلام محمدی داغی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha