جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه به کشور هند سفر کردند و روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه در فرودگاه سینگر مورد استقبال جمعی از دانشجویان و علما قرار گرفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی به همراه دکتر زرهانی و دکتر رئیسیان اعضای محترم هئیت امنا و دکتر جهانگیری مدیرکل بین‌الملل دانشگاه به کشور هند سفر کردند و روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه در فرودگاه سینگر مورد استقبال جمعی از دانشجویان و علما قرار گرفتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری

بازدید از مکتب الزهرا(س)

هیئت دانشگاه مذاهب اسلامی روز یکشنبه ۱۹ خرداد در اولین برنامه سفر خود از مکتب الزهرا(س)کشمیر بازدید به عمل آوردند.

در این دیدار طلاب این مرکز با سرودن اشعار انقلابی از هئیت دانشگاه استقبال کردند.

حجت الاسلام و المسلمین مختاری در این دیدار به اهمیت جایگاه قرآن اشاره کرد و ضمن معرفی دانشگاه مذاهب اسلامی آمادگی دانشگاه برای ادامه تحصیل طلاب این مرکز را اعلام نمود.

در پایان این دیدار هدایایی به رسم یادبود توسط هئیت دانشگاه مذاهب اسلامی به مسئولان این مرکز اهدا شد.

بازدید از مرکز باب العلم کشمیر

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه در جریان سفر به کشور هند، با حضور در مرکز باب العلم کشمیر، ضمن دیدار با مسئولان این مرکز، در جمع طلاب سخنرانی کرد و با اشاره به اهمیت علم و جایگاه علم آموزی،گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی این آمادگی را دارد که طلاب این مرکز بتوانند در این دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین مختاری

وحدت امت اسلامی یکی از دغدغه های جدی امام خمینی(ره) بود

حجت الاسلام و المسلمین مختاری و هیئت همراه با حضور در جمع مسلمانان جامو و کشمیر هند به سخنرانی پرداختند.

دکتر سید احمد زرهانی عضو هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار با بیان این که وحدت امت اسلامی یکی از دغدغه های جدی امام خمینی(ره) بود، گفت: امام راحل حتی فراتر از وحدت امت اسلامی را می دیدند و به وحدت همه مستضعفان در مقابل مستکبران می اندیشیدند و معتقد بودند اگر مستضعفان باهم باشند می توانند بر استکبار غلبه کنند.

وی جامعیت امام را یکی دیگر از ویژگی های برجسته شخصیت امام عنوان کرد و افزود: ایشان در کنار عرفان در سیاست یک مرد شجاع بودند و در فلسفه به همه مکاتب فلسفی مسلط بودند و در عرفان از جایگاه بالایی برخوردار بودند.

دکتر زرهانی به بعد معنوی شخصیت امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و بیان داشت: ویژگی های معنوی زندگانی امام راحل نشان می دهد که ایشان یک مرد متفاوت آسمانی بود. ایشان فقط یک نظریه پرداز نبودند و آنچه ایشان را از دیگر اندیشمندان متفاوت می کرد، این بود که توانستند به نظریه هایشان جامه عمل بپوشانند و یک حکومت بزرگ را تشکیل دهند که امروزه ما می توانیم از تمدن نوین اسلامی سخن بگوییم.

مشاور راهبردی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همچنین کادرسازی را یکی دیگر از ویژگی های امام راحل عنوان و از مقام معظم رهبری به عنوان یکی از شاگردان تربیت یافته مکتب امام معرفی کرد.

وی همچنین به جایگاه زنان و کودکان در قاموس فکری امام راحل اشاره کرد و افزود: امام راحل از منظر اسلامی هویت ویژه به زنان بخشید.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی نیز به عنوان سخنران اصلی به جایگاه اهل بیت(ع) در اندیشه امام خمینی(ره) اشاره کرد و بیان داشت: دو مقوله در اندیشه امام خمینی(ره) به عنوان تالی تلو اهل بیت(ع) مطرح بود یکی خداوند متعال و دیگری مردم. امام معتقد بودند ما باید همه کارهایی که برای مردم انجام می دهیم در راستای رضایت خداوند متعال باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha