جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/ مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم با حضور ۵۰۰ نفر از حافظان، قاریان، مرتلان، اذان‌گویان و دعاخوانان در دو بخش آقایان و بانوان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، سیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآن اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: مرحله مقدماتی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه در امامزاده ابراهیم(ع) قم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام از علاقه‌مندان از بهمن‌ماه سال قبل آغاز شد و تا ۲۰ فروردین‌ماه ادامه داشت و ۲۰ روز نیز تمدید شد، افزود: امسال با مشورت سازمان اوقاف و کسب مجوز، مسابقات قرآن که طبق روال چندسال اخیر به صورت ناحیه‌ای برگزار می‌شد، تجمیع شد.

صالح‌نژاد اظهار کرد: بر این اساس، مسابقات هر دو ناحیه تبدیل به مسابقات مقدماتی استانی شده که در روزهای یادشده برگزار می‌شود و برگزیدگان مرحله مقدماتی به محله نهایی که هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد راه می‌یابند.

رئیس اداره قرآن اوقاف قم با بیان اینکه مسابقات برادران روز ۲۴ خرداد‌ماه و مسابقات خواهران روز ۲۵ خردادماه در امامزاده ابراهیم(ع) برگزار می‌شود، تصریح کرد: در رشته‌های آوایی این دوره یعنی قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ۵، ده و ۲۰، و حفظ کل، تعداد ۵۰۰ نفر و در رشته معارفی نیز هزار و ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند.

وی افزود: مسابقه رشته معارفی امسال همزمان با آزمون حفظ و مفاهیم برگزار شد و مرحله نهایی آن نیز ۲۰ تیرماه برگزار می‌‌شود؛  مسابقات قرآن اوقاف ویژه افراد بالای ۱۸ سال است و زیر ۱۸ سال به آموزش و پرورش واگذار شده است.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha