جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 494582
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
قبور ائمه بقیع(ع)

حوزه/با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبور ائمه ی شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه ی منحرف در سال (۱۳۴۴ ق)ویران گردید ،تا آن زمان، بر روی قبور ائمه شیعه و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون هستند ضریح و گنبد بود .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،با تسلط یافتن وهابیون بر مدینه، قبورائمه ی شیعه و بسیاری از بزرگان اسلام توسط این فرقه ی منحرف در سال  (۱۳۴۴ ق)ویران گردید ،تا آن زمان، بر روی قبور ائمه شیعه و سایر بزرگان اسلام که در مدینه مدفون بودند، گنبد و ضریح قرار داشت، اما از این زمان به بعد وهابیون با تخریب قبور و از بین بردن ضریح و گنبدی که بر روی تربت ائمه و بزرگان اسلام قرار داشت، مسلمانان را از فیض زیارت بارگاه آن بزرگواران محروم ساختند.

از جمله قبوری که در جریان این واقعه ویران گردید، بارگاه و مقبره ی امام حسن مجتبی (ع)،امام سجاد (ع)،امام محمد باقر (ع) و امام جعفر صادق (ع) بود. این حرکت وحشیانه ی وهابیون، جهان اسلام، به ویژه ایرانیان را شدیدا متأثر نمود و در امر سفر حجاج ایرانی هم اختلال ایجاد کرد.

علاوه بر ویرانی قبور ائمه ی شیعه، قبر حضرت عبداللّه و حضرت آمنه پدر و مادر حضرت رسول صلی الله علیه و آله ، مالک، پیشوای مالکی، عباس عموی پیامبر، اسماعیل از فرزندان امام جعفر صادق (ع) و... نیز به طور کامل ویران گردید.

لازم به ذکر است که قدرت گرفتن فرقه ی وهابی در عربستان، از ناگوارترین حوادث تاریخ اسلام در قرن چهاردهم هجری است.

 چند روایت از حضرت ختمی مرتبت  پیرامون جایگاه اهل بیت و فرجام دشمنان آنان:

*نفرین خانمان سوز

پیامبر خدا صلى الله علیه وآله:وَیلٌ لِأَعداءِ أهلِ بَیتِی المُستَأثِرینَ عَلَیهِم، لا نالَتهُم شَفاعَتی، ولا رَأَوا جَنَّةَ رَبّی .

واى بر دشمنان و اختصاص دهندگان حقوق اهل بیت من به خود؛ شفاعتم نصیب آنان مباد و بهشت پروردگارم را نبینند.

أمالی الشجری: ۱/ ۱۵۴

*آزاردهندگان خداوند !

پیامبر خدا صلى الله علیه وآله:مَن آذانی فی أهلی فَقَد آذَى اللّهَ هر که با آزردن اهل بیتم مرا بیازارد، هر آینه خدا را آزرده است.

کنزالعمّال: ۱۲/ ۱۰۳/ ۳۴۱۹۷

*بهشت بر ستم کنندگان اهل بیت حرام است

پیامبر خدا صلى الله علیه وآله:حُرِّمَتِ الجَنَّةُ عَلى مَن ظَلَمَ أهلَ بَیتی وآذانی فی عِترَتی .

بهشت بر کسى که به اهل بیت من ستم کند و با آزردن عترتم مرا بیازارد، حرام گردیده است./ تفسیر القرطبی: ۱۶/ ۲۲

*اختیار حوض کوثر در دستان امام علی علیه السلام

امام على علیه السلام:وَاللّهِ، لَأَذودَنَّ بِیدَی هاتَینِ القَصیرَتَینِ عَن حَوضِ رَسولِ اللّهِ صلى الله علیه وآله أعداءَنا، ولَاورِدَنَّهُ أحِبّاءَنا.

به خدا قسم که من با همین دو دست کوتاه خود، دشمنانمان را از رسیدن به حوض (کوثر) رسول خدا صلى الله علیه وآله دور مى کنم و دوستدارانمان را به کنار آن مى آورم./ بشارة المصطفى: ۹۵

انتهای پیام   ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha