جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بسیج ملی کنترل فشار خون

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون شرکت کردند و فشار خون ایشان توسط دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در حاشیه شرکت در طرح ملی بسیج فشار خون، گفتند: این طرح بسیار خوب است که یک بسیج عمومی راه اندازی شده و فشار خون مردم کنترل می‌شود.

ایشان گفتند: بررسی و کنترل فشار خون، کار بسیار ساده و بدون زمان بر است و امیدوارم که مردم قدر این برنامه را دانسته و استقبال کنند.

این مرجع تقلید گفتند: پیش از آنکه کارشناسان مراکز بهداشتی برای کنترل فشار خون به سراغ مردم بروند، مردم باید به این مراکز مراجعه نمایند و در تمام کشور برنامه با استقبال دنبال شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: اجرای این طرح موجب می‌شود که مرگ‌های ناشی از فشار خون کاهش یابد، در نتیجه هزینه‌های پزشکی کم شده و مردم از سلامت کامل برخوردار شوند که به سهم خودم از اجرای این طرح قدردانی می‌کنم.

معظم له با بیان اینکه پیشگیری کم هزینه ترین راه حل برای جلوگیری از ابتلاء به بیماری است، تاکید کردند: پیشگیری موجب می‌شود تا آثار منفی بیماری و استفاده از داروها در انسان به وجود نیاید و انسان دچار مشکلات ناشی از بیماری‌ها نیز نشود.

ایشان ابراز داشتند: مردم باید از طرح بسیج ملی فشار خون استقبال کنند، چون بسیاری از افراد گرفتار بیماری فشار خون هستند و از این بیماری مطلع نیستند و ممکن است زمانی آگاه شوند که کار از کار گذشته باشد.

خاطر نشان می شود: طرح بسیح ملی کنترل فشار خون از ۱۸ خردادماه جاری آغاز شده و تا ۱۵ تیرماه ادامه دارد و ۵۰ درصد افراد بالای ۳۰ سال سن، بیماران کلیوی و زنان باردار گروه هدف در این طرح هستند؛ جمعیت افراد بالای ۳۰ سال در قم ۶۵۰ هزار تَن می‌باشد.

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha