جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با حضور در منزل مادر شهیدان روحانی شهید یحیی ساقینی و شهید حسین گرامی با آنها گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، شب گذشته در این دیدارها ضمن دعای خیر برای همه بازماندگان به رشادت و نقش مهم خانواده شهدا در این مسیر مقدس اشاره کرد و گفت: اینکه یک فرد به سمت حوزه علمیه گرایش پیدا می کند و بعد از آنجا به فیض شهادت می رسد، نشان از خانواده ای بسیار معتقد و مومن دارد.

وی با بیان اینکه تربیت خانوادگی نقش بسیار مهمی در آینده افراد دارد، گفت: شهدا راه صد ساله را یک روزه رفتند و به هدف اصلی عمر خود که رستگاری است رسیدند.

امام جمعه بیرجند شهدا را نتیجه و میوه درخت با ثمر خانواده ای خوب و متدین عنوان کرد و گفت: اینکه امروز خانواده در خط اول مقابله با استکبار جهانی قد علم کردند قابل تقدیر است.

روحانی شهید یحیی ساقینی در سال 1340 در روستای ساقی بیرجند متولد شد، او دوران ابتدایی را در روستای ساقی گذراند و بعد بدلیل هوش و استعداد بالایی که داشت راهی حوزه علمیه شد و مقدمات ادبیات عرب را به مدت پنج سال در مشهد به پایان برد.

 شهید ساقینی در 4 خرداد 61در منطقه عملیاتی خرمشهر در عملیات بیت المقدس براثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر پاکش طبق وصیت خود شهید در جوار امام رضا(ع) در بهشت رضای مشهد دفن است.

همچنین طلبه شهید حسین گرامی فرزند محمد در سال 1351 در روستای «ساقدر» از توابع بیرجند در خانواده ای متدین و مذهبی پا به عرضه حیات نهاد. تحصیلات ابتدایی را در زادگاهش به اتمام رسانید و برای ادامه تحصیل عازم بیرجند شد و دروه راهنمایی را در این شهر به اتمام رسانید. عطش وصف ناپذیر حسین به معارف دینی وی را به مدرسه علوم دینی کشاند و او تحصیل در این رشته را ادامه داد.

با آغاز جنگ تحمیلی عشق به انجام وظایف دینی و انقلابی وی را بر آن داشت تا چندین مرتبه در جبهه های حق بر علیه باطل در سمت های مختلف فرهنگی و تبلیغی شرکت نماید. در هفتمین مرتبه شرکت در جبهه به آرزوی دیرینش رسید و در 23 دیماه 1365 در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به فیض شهادت نایل آمد و پرستووار به عالم بالا عروج کرد. پیکر مطهرش پس از تشییع باشکوه در گلزار شهدای بیرجند به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ ش 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha