جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژمانفر

حوزه/ عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ما باید بر اساس مبانی خودمان علوم را تولید و مصرف کنیم ضمن اینکه ما امروز بیش از هر چیزی به نگاه موحدانه به مسائل نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، در ارتباط زنده تلفنی با رادیو گفت و گو، با اشاره به راهکارهای مقابله با علوم انسانی غربی اظهار داشت: دانش و علوم در کشور ما بر اساس نگاه ها و بینش های ما تولید می شوند اما اگر تصور ما از بومی سازی صرفاً برش محتوا باشد کاملاً غلط است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر ما مبانی غیرفرهنگی کشور را با مستنداتی از آیات و روایات به علوم انسانی ضمیمه کنیم و تصورمان از این کار بومی سازی و اسلامی سازی علوم انسانی باشد کاملا در اشتباه هستیم.

این نماینده مجلس همچنین گفت: ما در علوم انسانی به مبانی تکیه می کنیم که اعتقادی به آن نداریم و همین مسئله مشکل ساز است. بنابراین ما در ابتدا باید ستون های خیمه را بر اساس باورهای خودمان برافراشته کنیم و بر همان اساس، اقتصاد و مسائل اجتماعی و مباحث خانواده را شکل دهی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین پژمانفر تصریح کرد: بومی سازی بدین معنا نیست که ما اساس و مبانی را بپذیریم و فقط ظاهری دینی برای آن ایجاد نمائیم این کار نه تنها ما را در مسیر سعادت قرار نمی دهد بلکه ما را به مسیر انحراف سوق خواهد داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به راهکارهای اصلی برای تحول علوم انسانی مطرح کرد: ما باید بر اساس مبانی خودمان علوم را تولید و مصرف کنیم ضمن اینکه ما امروز بیش از هر چیزی به نگاه موحدانه به مسائل نیاز داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha