جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد مبازه با مواد مخدر و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و مبارزه با اعتیاد تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، نشست مشترک معصومه ظهیری، معاون فرهنگی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و سردار سعید منتظرالمهدی، معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 22 خردادماه 1398 با هدف امضای تفاهم نامه همکاری مبارزه با اعتیاد به مدت 2 سال بین این دو نهاد برگزار شد.

این تفاهم نامه در راستای همکاری های آموزشی، فرهنگی و اجرایی بین دو نهاد به امضا رسید.

در این تفاهم نامه اتخاذ تصمیمات مناسب در راستای بهره گیری از ظرفیت های موجود علمی، تحقیقاتی، تبلیغی و آموزشی در جهت اجرای برنامه های مصوب ستاد در عرصه های پیشگیری، اطلاع رسانی، آگاه سازی و توانمندسازی مورد تفاهم قرار گرفت.

همچنین مقرر شده دوره های مقدماتی و تکمیلی تربیت کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد ویژه دانش آموختگان طلبه خواهر در مدارس علمیه کشور  به جر 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی برگزار و ارائه آموزش های پیشگیرانه توسط این کادر به سایر طلاب مدارس علمیه خواهران نیز صورت بگیرد.

ایجاد شبکه معین پیشگیری و آموزش مستمر کادر متخصص پیشگیری از اعتیاد و همکاری مشترک در تهیه، تدوین، تولید و انتشار محتوای مکتوب و دیجیتال فرهنگی با موضع پیشگیری از اعتیاد نیز از دیگر بندهای این تفاهم نامه همکاری بود.

برگزاری همایش های علمی از جمله نقش دین و معنویت در پیشگیری از اعتیاد با محوریت زن و خانواده ، همکاری با سایر دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش برای اعزام مبلغات آموزش دیده در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مدارس دخترانه سراسر کشور و همین طور تجلیل از فعالان و الگوهای برتر در حوزه پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در اجلاس های سراسری نیز از دیگر عناوین مورد توافق در این تفاهم نامه بود.

۳۱۳/۵۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha