پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران از اجرای طرح امداد فرهنگی در بین خانواده های درگیر به مسأله اعتیاد خبر داد و گفت: این طرح از سوی بانوان مبلغه در ۲۸ استان کشور صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، معصومه ظهیری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران پیش از ظهر امروز چهارشنبه 22 خردادماه 1398 در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، بیان داشت: یکی از آسیب های اجتماعی که رهبر معظم انقلاب نسبت به آن بسیار توصیه کرده اند و همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های فرهنگی باید پیگیری کنند، بحث مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان این که فعالیت فرهنگی از مهم ترین کارهای امروز کشور است، افزود: هماهنگی، همکاری و همدلی متولیان فرهنگی کشور می تواند در به ثمر رسیدن برنامه ها بسیار تأثیرگذار باشد و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد نیز این عزم همگانی را می طلبد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: ظرفیت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به بانوان در زمینه آموزش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در 500 مدرسه علمیه فعال در 28 استان کشور به غیر از 3 استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران وجود دارد.

وی اعزام مبلغان خواهر با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی نسبت به مواد مخدر و مبارزه با اعتیاد را از دیگر فعالیت های حوزه های علمیه خواهران در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: در زمینه آشنایی با مواد مخدر و مبارزه با اعتیاد دوره های آموزشی نیز برگزار شده است.

ظهیری نفوذ تا عمق خانواده های افراد درگیر با اعتیاد را از امتیازات ویژه حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد و ادامه داد: با آموزش و اطلاع رسانی به خانواده معتادان در زمینه بازپذیری افراد معتاد بعد از پاکی و نحوه تعامل و برخورد همراه با سعه صدر آنها، می توان تأثیرگذاری خوبی را در کاهش آسیب ها داشت.

وی همچنین از اجرای طرح امداد فرهنگی در بین خانواده های درگیر به مسأله اعتیاد خبر داد و تصریح کرد: این طرح از سوی بانوان مبلغه در 28 استان کشور صورت می گیرد و هدف کاهش آمار طلاق، فسادهای اجتماعی و فقر ناشی از اعتیاد در این خانواده ها است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه های علمیه خواهران اظهار داشت: طرح امداد فرهنگی فتح بابی خواهد بود تا کارهای آموزشی و پژوهشی خوبی برای مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور انجام پذیرد.

گفتنی است: تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر و مدیریت حوزه های علمیه خواهران در راستای همکاری های آموزشی، فرهنگی و اجرایی و همچنین اتخاذ تصمیمات مناسب جهت بهره گیری از ظرفیت های موجود علمی، تحقیقاتی، تبلیغی و آموزشی در جهت اجرای برنامه های مصوب ستاد در عرصه های پیشگیری، اطلاع رسانی، آگاه سازی و توانمندسازی امضا شد.

313/۶۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha