جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رهبر انقلاب

حوزه/ آن که سینه سپر می کند، در مقابل دشمن در بخش های مختلف می‌ایستد، شرایط سخت را تحمّل می کند، او همان عنصر مؤمن و انقلابی و اصطلاحاً حزب‌اللّهی است؛ او است ‌که می‌ایستد؛ اینها را باید نگه دارند. مسئولین کشور در بخش های مختلف، چه در دانشگاه، چه در بخش های صنعتی، چه در بخش های علمی، چه در بخش های خدماتی، رعایت این عناصر را بکنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،، پایگاه اطلاع رسانی khamenei.ir به ارائه فیش هایی با عنوان «جوان مؤمن انقلابی» که گزیده ای از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جوانان است پرداخته که طی شماره های مختلف تقدیم نگاه شما فرهیختگان خواهد شد.

 

* اقتدار نظامی جوان مؤمن انقلابی

 

مسئله‌ی بعدی که جزو تجربیّات ماست که شما این را هم بایستی در مدیریّت کشور و اداره‌ی کشور و مدیریّت منافع و مضارّ و فرصت ها و تهدیدها در نظر بگیرید، مسئله‌ی اقتدار نظامی و امنیّتی کشور است. خیلی مهم است؛ این جزو مسائلی است که باید حتماً مورد توجّه قرار بگیرد.

بعضی از مسئولین ما مستقیماً مسئولین نظامی و امنیّتی هستند که رعایت های لازم و وظایف لازم بر عهده‌ی آنها است و خب کارهای خوبی هم دارد انجام می گیرد. بخش عمده‌ای از مسئولین کشور کسانی هستند که [به‌طور] مستقیم، ارتباطی با مسائل امنیّتی و نظامی ندارند، لکن غیر مستقیم می توانند تأثیرگذار باشند؛ اینها باید حتماً به این نکته توجّه کنند؛ یعنی واقعاً بایستی عوامل اقتدار کشور را حفظ کرد؛ عوامل اقتدار کشور را، نیروهای مسلّح را، سپاه را، بسیج را، عناصر مؤمن و حزب‌اللّهی را.

من این را به شما عرض بکنم، آن که سینه سپر می کند، در مقابل دشمن در بخش های مختلف می‌ایستد، شرایط سخت را تحمّل می کند، او همان عنصر مؤمن و انقلابی و اصطلاحاً حزب‌اللّهی است؛ او است ‌که می‌ایستد؛ اینها را باید نگه دارند.

مسئولین کشور در بخش های مختلف، چه در دانشگاه، چه در بخش های صنعتی، چه در بخش های علمی، چه در بخش های خدماتی، رعایت این عناصر را بکنند.

اینکه دشمن از سپاه بدش می‌آید، خب معلوم است؛ می خواهید آمریکا از نیروی قدس شما خوشش بیاید؟ شما توقّع دارید آمریکا مثلاً فرض کنید از فلان سردار ما که فعّال است در این زمینه، خوشش بیاید؟ خب معلوم است که بدش می‌آید! معلوم است که شرط و شروط می گذارد در بخشهای مختلف! خب او می خواهد عوامل اقتدار، در ما نباشد.

این درست مثل این می ماند که به شما بگویند تیم کُشتی شما در مسابقات قهرمانی جهانی شرکت داده می شود، به ‌شرط اینکه شما آن دو سه کشتی‌گیر قَدَر را در تیم ملّی نگذارید؛ معنایش چیست؟ معنایش این است که بیایید برای شکست خوردن! شما را وارد مسابقات بین‌المللی می کنیم، بیایید، برای اینکه شکست بخورید؛ معنایش این است. اینکه بگویند شرط این کار، این است که مثلاً فرض کنید سپاه چنین نباشد یا بسیج دخالت نکند یا در فلان مسئله -مثلاً در مسائل منطقه‌ای- شرکت نکنند، دخالت نکنند، معنایش این است؛ یعنی عوامل اقتدار خودتان را بایستی وارد میدان نکنید، وارد صحنه نکنید؛ ما به‌عکس باید عمل بکنیم. ما بایستی اقتدار نظامی و امنیّتی را حتماً اهمّیّت بدهیم و مستحکم کنیم و روزافزون کنیم.

 

بیانات در دیدار مسئولان نظام -  22/03/1396

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha