جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه دادگاه بعدی عامل حمله تروریستی نیوزیلند فردا تشکیل می شد

حوزه/ در سومین جلسه دادگاه برای عامل حمله تروریستی به مساجد نیوزیلند که قرار است فردا برگزار شود، اتهامات علیه وی قرائت شده و نتایج گزارش روانشناسان درباره این فرد نیز ارائه می گردد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از nzherald، عامل حمله تروریستی به مساجد کرایست چرچ در نیوزیلند که منجر به کشته شدن 51 نمازگزار بیگناه در ماه مارس شد، قرار است فردا بار دیگر در دادگاه حاضر شود.

وی از طریق یک ارتباط ویدئویی در دادگاه عالی کرایست چرچ حاضر شده و انتظار می رود از ساعت 9:15 ، دادخواست علیه وی خوانده شود. دادگاه همچنین نتایج گزارش های روانشناسان درباره او و سلامت روانی او را خواهد شنید.

رسانه های داخلی نیوزیلند اوایل این ماه اعلام کردند که دادگاه کرایست چرچ همچنین قصد دارد یک اتهام قتل دیگر، دو اتهام دیگر تلاش برای قتل و یک جرم تروریستی طبق قانون مصوبه سال 2002 بر علیه وی صادر کند. به این ترتیب این تروریست استرالیایی تبار به 51  فقره قتل، 41 قفره تلاش برای قتل و شرکت در عملیات تروریستی متهم خواهد شد.

درخواست برخی  رسانه ها برای فیلبرداری و عکسبرداری از دادگاه از پیش رد شده است. انتظار می رود خانواده های برخی از کشته شدگان، قربانیان و بازماندگان حمله 15 مارس در جلسه دادگاه حضور داشته باشند.

در جلسه پیشین دادگاه این فرد، قاضی دستور داد گزارشی مبنی بر سلامت روان این فرد توسط روانشناسان تهیه شود. وکلای مدافع وی بر این گزارش تاکید داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha