جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رئیسیان گفت: اگر مسلمانان به قرآن چنگ بزنند و عمل کنند جامعه اسلامی امت واحده خواهد بود؛ چرا که جزء تعالیم اصلی قرآن کریم همین است که همه را دعوت به اتحاد و وحدت می کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رئیسیان؛ عضو هیئت علمی و رئیس دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد و عضو هیئت امنای دانشگاه مذاهب اسلامی در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه اسلامی علوم و فنون کشمیر با موضوع: "روش شناسی فهم قرآن" و "روشهای تفسیر قرآن کریم" به سخنرانی پرداخت و گفت: گفت: دعوت امت اسلامی به وحدت و اتحاد جزء تعالیم اصلی قرآن کریم است.

وی در این همایش به نقش قرآن کریم در جوامع اسلامی و همچنین به روش‌های تفسیر قرآن کریم پرداخت و بیان داشت: قرآن دو نقش اساسی در زندگی مسلمانان دارد. نقش اول به عنوان منبع اصلی تفکر و آموزه های دینی مسلمانان است و نقش دوم قرآن کریم عامل وحدت مسلمانان است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسیان افزود: اگر مسلمانان به قرآن چنگ بزنند و عمل کنند جامعه اسلامی امت واحده خواهد بود چرا که جزء تعالیم اصلی قرآن کریم همین است که همه را دعوت به اتحاد و وحدت می کند.

عضو هیئت علمی دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص روش‌های تفسیر قرآن کریم نیز به چهار روش تفسیر قرآن به قرآن، روش تفسیر قرآن به سنت، تفسیر با عقل و روش تفسیر از طریق شهود اشاره کرد.

وی با اشاره به آیات ۷۷ ۷۸ و ۷۹ سوره مبارکه واقعه در این ارتباط، گفت: از این آیات شریفه می توان فهمید که قرآن دارای دو سطح و لایه است که یکی سطح نازل و یا حقیقت نازله که در قالب زبان عربی به مدت ۲۳ سال بر پیامبر اکرم نازل شده است و سطح متعالی و بالاتر قرآن کریم که  از آن قسمت "فی کتاب مکنون..." قابل استفاده است که آن مرحله را هر کسی دسترسی ندارد مگر افرادی که روح و جان و دل شان را پاک و مطهر ساختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha