پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله محقق کابلی

حوزه / از سوی رهبر معظم انقلاب، مراسم ترحیم حضرت آیت الله قربانعلی محقق کابلی از علمای برجسته افغانستان با حضور مراجع معظم تقلید در مسجد اعظم قم برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این مراسم  آیات عظام شبیری زنجانی، مکارم شیرازی، سبحانی، حضرت آیت الله علوی گرگانی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه، برخی اعضای جامعه مدرسین، شورای عالی حوزه های علمیه و خبرگان رهبری، مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم، مدیران استان همچنین جمع کثیری از طلاب و علمای افغانستان و مردم حضور داشتند.

در این مراسم آیت الله محسن اراکی به ایراد سخن پرداخت و گفت: از افتخارات جامعه تشیع در همه ادوار تاریخ می توان به  تربیت عالمان و فقیهان برجسته ای همچون آیت الله محقق کابلی که در مکتب و دانشگاه انبیاء رشد کرده اند، اشاره کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: همواره عالمان این مکتب از تاثیرگذارتربن افراد در زمان خود بودند که در کنار علم اموزی به جامعه اخلاق و معنویات و همچنین مبارزه با ظلم و استکبار را در راس برنامه های خود داشتند.

آیت الله اراکی گفت: علما و بزرگان مکتب تشیع همواره پرچمدار جهاد بودند و در صحنه مبارزه با ظالمان پیشتاز بودند و جنبش های بزرگ دینی را هدایت می کردند ومدافع حقوق ضعیفان و مظلومان بودند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نمونه بارز این ویژگی ها را امام راحل، مراجع عظام همچون آیت الله محقق کابلی و سایر بزرگان علوم دینی در سراسر دنیا دانست.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha