جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ جامعه روحانیت شیراز از برخی موارد و هنجارشکنی‌های موجود در جامعه به‌خصوص وضعیت نامناسب و هنجارشکنی برخی از کافه‌های سطح شهر انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، به نقل از روابط عمومی جامعه روحانیت شیراز،‌ جلسه هفتگی جامعه روحانیت شیراز پنج‌شنبه با حضور آیت‌الله حاج سید علی‌اصغر دستغیب رئیس جامعه و دیگر اعضا برگزار شد.

در ابتدای جلسه اعضا جامعه روحانیت پیرامون برخی موارد و هنجارشکنی‌های موجود در جامعه به‌خصوص وضعیت نامناسب و هنجارشکنی برخی از کافه‌های سطح شهر به بحث و تبادل‌نظر پرداختند و در جهت رفع و برخورد مناسب با این‌گونه اقدامات تصمیماتی اتخاذ شد تا از مبادی مربوطه پیگیری شود.

اعضا جامعه روحانیت شیراز همچنین با تأکید بر لزوم حفظ شعائر اسلامی و همچنین پرهیز از اسراف نسبت به برگزاری برخی مجالس ترحیم در هتل‌ها و تجملات و اسراف صورت پذیرفته در این مجالس انتقاداتی را مطرح کردند و از مردم مؤمن شیراز خواستند ضمن پرهیز از اسراف و تجمل‌گرایی در مجالس ختم، هزینه‌های مربوطه را کاهش و صرف امور خیریه نمایند.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مسئولان خواست تمام همت خود را در جهت مرتفع و کم کردن مشکلات معیشتی مردم بکار گمارند.

وی بابیان اینکه مسئولان باید قدردان نجابت و صبر مردم مؤمن و همیشه درصحنه ایران اسلامی باشند، افزود: مسئولان نباید حضور و صبر ستودنی مردم درصحنه‌های گوناگون را به نبود مشکلات و سختی در جامعه تعبیر کنند بلکه این رفتار مردم مؤمن و انقلابی کشور که برگرفته از نجابت و دین‌داری جامعه است در جهت حفظ و پایبندی به‌نظام و انقلاب است و به همین دلیل همه مسئولان موظف‌اند ضمن قدردانی از مردم تمام تلاش و همت خود را در جهت خدمت گذاری و رفع مشکلات  انجام داده و با عمل قدردان مردم باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا و برخی غرب‌زده‌های داخلی مبنی بر شروع دور جدید مذاکره با شیطان بزرگ، تصریح کرد: ما از مذاکره با آمریکا چیزی به دست نیاورده و نخواهیم آورد، چراکه دولت آمریکا در جریان مذاکرات قبل نشان داد که قابل‌اعتماد و درخواست‌های مکرر و گدایی برای مذاکره با جمهوری اسلامی صرفاً نیست و نخواهد بود نوعی عوام‌فریبی برای پیروزی مجدد در انتخابات آینده این کشور است و افرادی هم که از داخل بر طبل مذاکره می‌کوبند و حل مشکلات معیشتی را به مذاکره گره می‌زنند، همچنین در همین راستا سعی و تلاش می‌کنند و به دنبال عوام‌فریبی برای موفقیت در انتخابات مجلس هستند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: موضع جامعه روحانیت همان دستور و فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند "نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد" .

وی، تنها راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: هرگونه مذاکره راهی برای تضعیف محور مقاومت است و این را در سالیان گذشته تجربه کرده‌ایم که تنها راه پیشرفت مقاومت است نه سازش و مذاکره و اگر در جریان مذاکرات قبل به فرامین مقام معظم رهبری عمل و شروط ابلاغی ایشان تماماً رعایت می‌شد، اکنون در شرایط بسیار بهتری قرار داشتیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در پایان با اشاره به مسائل و مشکلات ذکرشده در خصوص هنجارشکنی برخی کافه‌های سطح شهر عنوان کرد: در اسرع وقت موضوع را از مبادی رسمی و قانونی پیگیری و نتیجه را به اطلاع مردم و اعضا محترم خواهیم رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha