جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه قم / حجت الاسلام سعیدی

حوزه/خطیب جمعه قم گفت: تجربه سازش دولت‌های مصر در برابر آمریکا و نیز تجربه سازش و تسلیم ژاپن و مذاکره با آمریکا که منجر به بمباران هیروشیما شد نمونه‌هایی از سازش کشورهای دیگر در برابر آمریکا و غرب هستند که نتیجه‌ای جز زبونی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با بیان 5 استدلال رهبر معظم انقلاب در رابطه با مقاومت ملت در برابر ایادی آمریکا گفت: مقاومت برخلاف انفعال سبب اقتدار و فعالیت و پیشروی در برابر دشمن است، تجربه مقابله با ترفند دشمن در استفاده ابزاری در سوریه و عراق و تجربه اقتدار موشک‌های نقطه زن ایران همه گویای منطق قوی و اثرگذار دلیرانه به‌جای عقب‌نشینی بزدلانه از سوی ایران است.

وی شجاعت، بصرت و اقتدار امام راحل در دوران دفاع مقدس را مورد تأکید قرارداد و افزود: امروز هم همان شجاعت و بصیرت و اقتدار را در منظر آیت‌الله خامنه‌ای ملاحظه و هم عظمت ملت ایران را در برابر یاوه‌گویی‌های ترامپ مشاهده می‌کنیم و پاسخ ملت دلیر کشورمان با عنایات امام عصر(عج) فقط مقاومت است زیرا در سایه مقاومت است که آمریکا هیچ غلطی نمی‌کند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: تجربه سازش دولت‌های مصر در برابر آمریکا و نیز تجربه سازش و تسلیم ژاپن و مذاکره با آمریکا که منجر به بمباران هیروشیما شد نمونه‌هایی از سازش کشورهای دیگر در برابر آمریکا و غرب هستند که نتیجه‌ای جز زبونی نداشته است.

امام‌جمعه قم با بیان استدلال وعده الهی پیروزی نهایی جبهه حق بر دشمن از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: خداوند متعال در آیات خود فرموده بی‌تردید ما مسلمانان را در برابر دشمنان یاری می‌کنیم.

وی افزود: در برابر غرب‌گرایان سست‌عنصر که مقاومت را بی‌فایده می‌دانند باید گفت مقاومت نه‌تنها مفید بلکه تأثیرگذار است، برای نمونه محور مقاومت روزبه‌روز قوی‌تر شده و رژیم اسرائیل و صهیونیست روزبه‌روز به نابودی خود نزدیک‌تر می‌شود.

آیت الله سعیدی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با نخست‌وزیر ژاپن گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند من شخص ترامپ را شایسته مذاکره نمی‌دانم، پاسخی برای او ندارم و نخواهم داد. این موضع‌گیری رهبر معظم انقلاب نشانگر این واقعیت است که پیام ترامپ آن‌قدر بی‌ارزش بود که ایشان ترامپ را لایق دادن پیام ندانستند.

امام جمعه قم با اشاره به خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام مطرح کرد: ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری تاکنون ملت ایران را تهدید می‌کند اما کاری از پیش نبرده و رهبر معظم انقلاب در صحبت‌های خود بی‌منطقی، دروغ‌گویی و زورگویی ترامپ را به همه دنیا اعلام کرد.

وی ادامه داد: در دنیا شاید باشند که از پیام‌های مستکبرانی همچون ترامپ حساب ببرند اما ملت ایران نه‌تنها از پیام‌های ذلت باری حساب نمی‌برند بلکه فریاد می‌زنند که « هیهات من الذله».

آیت الله سعیدی در پایان درخواست مذاکره از سوی آمریکا را عاملی برای فشارهای بیشتر به ملت ایران دانست و گفت: ما بر همان موضع راهبردی خود محکم ایستاده‌ایم و این موضع راهبردی شعار « مرگ بر آمریکا» است.

وی در خطبه های اول نماز جمعه قم با تفسیر آیه هفتم سوره توبه به بیان فرازهای سه گانه این آیه پرداخت و اظهار داشت: فراز نخست پایبند نبودن مشرکان به عهد و پیمان خود است بر همین اساس بر مسلمانان نیز لازم نیست به پیمان‌های نقض شده مشرکان به‌صورت یک‌جانبه پایبند باشند.

امام‌جمعه قم با اشاره به آیه 25 سوره رعد گفت: در این آیه آمده کسانی که عهد خداوند را بعد از استوار کردنش می‌شکنند مشمول لعنت الهی و سختی روز قیامت هستند.

وی با نقل روایتی از رسول خدا حضرت محمد(ص) درباره تقبیح عهدشکنی ابراز کرد: حضرت فرموده‌اند عهد و پیمان به‌ویژه با خدا و رسول از عناصر اصلی و محوری دین بوده و کسی که فاقد چنین محوری است معلوم می‌شود که فاقد دین است.

آیت الله سعیدی بیان کرد: نباید کفار از مسلمانان انتظار داشته باشند که پیامبر اکرم(ص) و مسلمانان به عهد و پیمان خود پایبند باشند، در فراز دوم آیه هفت سوره توبه فرموده، با کسانی که در حدیبیه با مسلمانان پیمان بسته‌اند به عهد و پیمان با آن‌ها وفادار بمانید.

امام جمعه قم با بیان پیام سوم این فراز از آیه عنوان کرد: در این آیه خطاب به مسلمانان گفته‌شده از خدا پروا کنید و نباید با کسانی که عهد و پیمان خود را نشکسته‌اند پیمان خود را نقض کنید.

وی با اشاره به آخرین فراز آیه هفتم از سوره توبه گفت: خداوند اهل تقوا را دوست داشته و کسانی که وفای عهد به پیمان خوددارند را مورد رحمت خود قرار داده و دوست می‌دارد.

آیت الله سعیدی با بیان معنای تقوا عنوان کرد: انجام واجبات و ترک محرمات نیاز به معرفت دارد، انسان باید واجبات و محرمات را بشناسد تا بتواند به تکلیف الهی عمل کند، در این صورت بوده که هیچ قدرتی توانایی از خاصیت انداختن این صف محکم را ندارد.

امام‌جمعه قم در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی گفت: به همه خدمتگزاران این عرصه تبریک گفته و برای همه آن‌ها توفیقات روزافزون در همه امور به‌ویژه مسئله سیل اخیر را داریم.

وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت حمزه عموی گران‌قدر رسول گرامی اسلام اضافه کرد: در سوگ ایشان امام سجاد(ع) فرمود هیچ روزی سخت از جنگ احد بر پیامبر اکرم(ص) نبود زیرا در این روز عموی گرامی آن حضرت به شهادت رسید.

آیت الله سعیدی با اطمینان بخشی به مردم ابراز کرد: رهبر معظم رهبری با نورانیت و ژرف‌اندیشی و تحلیل جامع اوضاع منطقه، فرمودند نه جنگ اتفاق می‌افتد و نه مذاکره می‌کنیم، منطق ملت ایران مقاومت است.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha