جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 آستان مقدس عباسی هفته فرهنگی حضرت عباس(ع) برگزار کرد

حوزه/ آستان مقدس عباسی با هماهنگی جمعیت اروپایی آشنایی ادیان و حضور شخصیت های دینی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هفته فرهنگی حضرت عباس (ع) را در بلژیک برگزار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس عباسی با هماهنگی جمعیت اروپایی آشنایی ادیان و حضور شخصیت های دینی، فکری، فرهنگی و اجتماعی هفته فرهنگی حضرت عباس (ع) در بلژیک برگزار کرد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد و بعد از آن نماینده آستان مقدس عباسی و عضو مؤسسه الزهرا (س) در بلژیک سخنرانی کردند.

از برنامه های دیگر این فعالیت، جلسات پژوهشی بود که در آن مقاله هایی با عنوان "آستان عباسی پل ارتباطی میان مهاجر و وطن" نوشته سید احمد الراضی نماینده آستان مقدس عباسی، "مهاجرت و چالش های آموزش زبان قرآن کریم" نوشته شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق، "مهاجرت بین هویت و آمیختگی" نوشته سفیر عراق در هلند ارائه شد.

شایان ذکر است که هدف از برگزاری هفته فرهنگی حضرت عباس (ع) در اروپا ارتباط با مهاجران مسلمان از طریق پرچم حضرت عباس(ع) و تجدید پیمان با مقدسات و وطن است.

جلسه پژوهشی دیگر با حضور شخصیت های دینی، فکری و فرهنگی در ایالت "کلن" آلمان در مؤسسه عابس الشاکری برگزار شد.

در این جلسه مقاله هایی با عنوان "نقش مهاجرت در بزرگداشت شعائر حسینی" نوشته سید محمد بحر العلوم و "مهاجرت و نقش مراکز و جمعیت ها در حفظ شعائر حسینی" نوشته شیخ نزیه محی الدین بررسی شد.

در پایان جلسه هیئت آستان مقدس عباسی پرچم حضرت عباس(ع) را به موسسه عابس الشاکری تقدیم کرد.

کنفرانس علمی با عنوان تروریسم و ما بعد داعش در برلین پایتخت آلمان

در راستای فعالیت های هفته فرهنگی حضرت عباس (ع) و با همکاری جمعیت ادیان اروپایی، کنفرانسی علمی پیرامون تروریسم در مرحله ما بعد داعش با حضور فضلا، پژوهشگران و مراکز پژوهشی از کشور های اروپایی، اسلامی و عربی برگزار شد.

در این کنفرانس دیدگاه ها، افکار و راهبردهایی پیرامون چگونگی مقابله با تروریسم و نابودی آن برای برقراری صلح و امنیت در جامعه بررسی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha