جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه خواهران

حوزه/ معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور از برگزاری آزمون مقاطع سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، خانم داودی در گفت‌وگویی با بیان اینکه امروز 25 خردادماه آزمون مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، بیان کرد: این آزمون ساعت ۱۰ صبح در ۴۲ حوزه امتحانی در سراسر کشور آغاز شد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه آزمون سطح ۳ در نوبت صبح برگزار شده و امتحان این آزمون شامل 100 سؤال چهار گزینه‌ای است، افزود: امتحان آزمون سطح چهار نیز در دو نوبت صبح و عصر و به صورت چهارگزینه‌ای و تشریحی برگزار می‌شود که در نوبت صبح آزمون چهارگزینه‌ای برگزار شد و در نوبت عصر آزمون تشریحی سطح چهار برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه داوطلبان سطح ۳ در ۱۳ رشته تحصیلی نام‌نویسی کردند، اظهار کرد: رشته‌های فقه و اصول، تفسیر و علوم قرآنی، کلام اسلامی، کلام با گرایش مهدویت، کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مذاهب سلامی، مطالعات اسلامی زنان، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی از رشته‌های موجود در سطح سه هستند و دو رشته تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی امسال به سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران اضافه شدند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: بیشترین متقاضیان ما در سطح سه با توجه به پراکندگی مدارس علمیه مربوط به رشته‌های تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و همچنین اخلاق و تربیت هستند، استان‌های قم، تهران و اصفهان نیز دارای بیشترین داوطلب در سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران بودند.

وی ابراز کرد: داوطلبان سطح ۴ در پنج رشته ثبت‌نام کردند که شامل رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، کلام اسلامی، حکمت متعالیه و علوم و معارف قرآنی می‌شود و بیشترین متقاضیان در این سطح مربوط به رشته‌های تفسیر تطبیقی و فقه خانواده است، استان‌های تهران، قم و اصفهان نیز دارای بیشترین داوطلب برای حضور در سطح ۴ حوزه‌های علمیه خواهران هستند.

خانم داودی با بیان اینکه نتایج آزمون تا ۲۵ تیرماه سال جاری اعلام خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۳ هزار و ۲۵۰ نفر در آزمون سطح سه حوزه‌های علمیه خواهران شرکت کردند که مشابه آمار سال گذشته است، در آزمون سطح چهار با افزایش 25 درصدی مواجه بودیم و حدود ۶۵۰ نفر در این آزمون شرکت کردند.

وی با تأکید بر اینکه گسترش تحصیلات تکمیلی حوزه‌های علمیه خواهران از آنجایی که سبب می‌شود تا طلاب در مقاطع بالاتر تحصیل کنند برای ما یک ارزش تلقی می‌شود، عنوان کرد: افزایش سطح کیفی مدارس از نکاتی است که به آن توجه ویژه داریم، ارتقای سطح علمی اساتید نیز از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار داده‌ایم.

خانم داودی با اشاره به برنامه‌های آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی 98، ادامه داد: در سال 98 رشته علوم و معارف قرآنی را اضافه کرده و نسبت به بورسیه سطح چهار نیز اقدام کردیم و بنا داریم که استادان و کارکنان حوزه‌های علمیه خواهران را در سطح چهار بورسیه کنیم.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: کسانی که در آزمون مقاطع تحصیلی سطح سه و چهار حوزه‌های علمیه خواهران قبول شدند باید یک مصاحبه علمی نیز بدهند که نتایج آن تا نیمه شهریورماه سال جاری اعلام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha