جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۴۰ سال پیش اولین حوزه علمیه خواهران در گلستان تاسیس شد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان گفت: تقریبا از حدود ۴۰ سال قبل در استان گلستان حوزه علمیه خواهران تاسیس شد.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، اظهار داشت: سال هاست که در استان گلستان حوزه علمیه خواهران تاسیس شده و قدمت آن به حدود 40 سال پیش بر می گردد.

وی ادامه داد: البته در آن زمان حوزه خواهران محدود بود اما اکنون در سراسر استان و استان های مختلف، حوزه های علمیه خواهران تاسیس شده و در حد متکاملی قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان عنوان کرد: در این استان، بانوان هم در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) و سطح چهار (دکترا) شرکت می کنند که در مقطع چهار (دکترا) در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی می توانند تحصیل نمایند.

آیت الله نورمفیدی اظهار امیدواری کرد، بانوانی که در حوزه ها تحصیل می کنند، بانوانی عالمه و فاضله برای استان تربیت شوند و همه خواهران طلبه استان از این مزیتی که در استان فراهم شده بهره مند شوند چه در مسائل تبلیغی و کارشناسی و مسائل مربوط به خانواده که اگر خود خانم ها وارد این مباحث شوند قطعا موثرتر هستند.

شرکت ۱۲۰ نفر از خواهران گلستانی در آزمون ورودی حوزه علمیه

خانم حسینی واعظ مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان نیز  تصریح کرد: در مقطع سطح سه بیش از 90 نفر و در سطح چهار بیش از 30 نفر در آزمون مقاطع تکمیلی شرکت کردند که برخی افرادی که از ادامه تحصیل بازمانده اند، در آزمون بازپذیری شرکت کرده اند.

وی عنوان کرد: در استان گلستان در مقطع سه، بانوان علاقمند می توانند در سه رشته تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول و کلام اسلامی و در مقطع سطح چهار نیز در دو رشته فقه خانواده و تفسیر تطبیقی ادامه تحصیل دهند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha