جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب سطح آگاهی‌ خود را نسبت به عرفان‌های کاذب افزایش دهند

حوزه/ حجت الاسلام سعید محمدی گفت: طلاب سطح آگاهی‌ خود را نسبت به عرفان‌های کاذب افزایش دهند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف آباد، حجت الاسلام سعید محمدی، مدیر موسسه بهداشت معنوی شعبه اصفهان، امروز در حاشیه دوره نقد عرفان‌های نوظهور در حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر(عج) نجف آباد، به بیان لزوم نگاه ویژه به موضوع فرق و ادیان، فعالیت ها و اهداف موسسه بهداشت معنوی پرداخت. 

وی در مورد فعالیت‌های موسسه بهداشت معنوی در اصفهان گفت: با توجه به اینکه عرفان‌های نوظهور یا به تعبیر دیگر شبه جنبش‌های معنوی در کشور ایران در حال فعالیت و ضربه زدن به دین و اعتقادات مردم هستند، موسسه بهداشت معنوی فعالیت‌های تخصصی در جهت روشنگری پیشگیرانه و مقابله با جریانات انحرافی انجام می‌دهد.

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: در برخی از موارد کار از مرحله روشنگری گذشته، به مرحله حاد رسیده و نیاز به درمان دارد. البته گاهی درمان فرهنگی نیز کارساز نیست و درمان امنیتی نیاز است که در حوزه فعالیت ما نیست. 

وی بیان کرد: ما درمان فرهنگی و دینی را وظیفه خود می‌دانیم که مسلما نباید فقط به صورت سلبی باشد و نیاز به کار ایجابی و معرفی عرفان ناب شیعی نیز هست. به همین علت از جمله فعالیت‌های ما تبیین عرفان ناب شیعه و کاربردی کردن آن در جامعه امروزی است.

مدیر موسسه بهداشت معنوی شعبه اصفهان در خصوص نیاز جامعه به افزایش سطح اطلاعات طلاب نسبت به عرفان‌های کاذب گفت: از آنجایی که وظیفه هر طلبه‌ای تبلیغ می‌باشد و هر طلبه‌ای باید این بار را بر روی دوش خود احساس کند، تبلیغ باید مطابق با نیازهای مخاطبان هر مکان صورت گیرد. الان بیش از 300 جریان انحرافی در ایران مشغول فعالیت هستند، حتی در روستاهای ما نیز نفوذ پیدا کرده و اثرات آن در جامعه قابل مشاهده است. 

وی در ادامه افزود: متاسفانه در برخی موارد مردم ما را به اسم عرفان به سمت بی‌خدایی می‌برند. براساس مخاطب شناسی و نیازسنجی صورت گرفته یکی از مباحث مورد نیاز جامعه مقابله با عرفان‌های کاذب است و البته تبین عرفان ناب شیعی نیز باید صورت پذیرد.

حجت الاسلام سعید محمدی در خصوص فعالیت چند جانبه برای مقابله با عرفان‌های نوظهور و مباحث فرق و ادیان گفت: همان گونه که برای مواد مخدر و راهنمایی و رانندگی به صورت گسترده و همگانی عمل می‌شود، برای مباحث فرق و ادیان نیز باید فعالیت‌های گسترده و جدی صورت گیرد. 

وی در پایان افزود: برای مقابله جدی با انحرافات در زمینه فرق و ادیان نیازمند فرهنگسازی، ایجاد مطالبه‌گری در مردم، قانونگذاری صحیح و اجرای کامل و صحیح قوانین توسط مجریان قانون هستیم.

انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha