چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی

حوزه/ رئیس ستاد دهه کرامت کشور گفت: تکریم آحاد جامعه و اینکه هر شخص به‌عنوان یک انسان است باید موردتوجه قرار گیرد، باید انسان‌ها را تکریم کنیم در دهه کرامت نباید فکر کنیم که فقط نشاط اجتماعی را گسترش دهیم گرچه باید وجود داشته باشد اما باید تک تک افراد در خانواده و جامعه مورد تکریم واقع شوند، در واقع تکریم مردم یکی از اهداف دهه کرامت است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب رضا ارزانی، امروز در بخش دوم نشست هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) برگزار شد، ضمن تشکر از حضور نمایندگان اعتاب مقدس اربعه در کشور، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید پیامبر(ص) را مگر به‌عنوان رحمت برای تمام عالمیان نفرستاده‌ایم.

وی دین اسلام را دین رحمت دانست و افزود: مردم برای اینکه به اهل‌بیت(ع) عشق می‌ورزند خانواده را موردتوجه قرار می‌دهند، این بسیار عالی است که  همان‌طور اهل‌بیت(ع) فرمودند دین را پیش ببریم.

رئیس ستاد دهه کرامت کشور به جایگاه دهه کرامت اشاره کرد و بیان داشت: دهه کرامت جایگاهی ویژه‌ای در کشور دارد و با میلاد حضرت معصومه(ع) آغاز می‌شود، در شهر شیراز غالباً از نخبگان و شعرای این شهر گفت‌وگو می‌شود باید از مردم شیراز نیز یادکرد اینکه حضرت آمده در این شهر ساکن شده و مردم این شهر آن حضرت را تکریم کرده‌اند بسیار مطلوب بوده و نشان از مهربانی مردم این شهر دارد.

وی الگوی هدایت و اعتلای جامعه و خانواده را الگویی مطلوب دانست که اهل‌بیت(ع) آن را بنانهاده‌اند، خاطرنشان کرد: در دهه کرامت با مدلی که ائمه(ع) فرموده‌اند تکریم می‌کنیم، اگر می‌خواهیم آسیب‌های جامعه را درمان کرد باید تکریم انسان را به گفته اهل‌بیت(ع) را انجام داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ارزانی خاطرنشان کرد: تکریم آحاد جامعه و اینکه هر شخص به‌عنوان یک انسان است باید موردتوجه قرار گیرد، باید انسان‌ها را تکریم کنیم در دهه کرامت نباید فکر کنیم که فقط نشاط اجتماعی را گسترش دهیم گرچه باید وجود داشته باشد اما باید تک تک افراد در خانواده و جامعه موردتکریم واقع شوند، درواقع تکریم مردم  یکی از اهداف دهه کرامت است.

وی بابیان اینکه امسال هشت کارگروه در استان فارس و شش کارگروه در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: در هیئت اندیشه‌ورز نیز افراد تلاش می‌کنند تا برنامه‌های بهتر و با انسجام بیشتری برگزار شود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بیان کرد: شعار امسال یک شعار واحد است "خدمتی کریمانه مهربانی با رسم اهل‌بیت(ع) " و دهه کرامت امسال نیز با این شعار اجرا و برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha