جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دهه کرامت

حوزه/ مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی "جاده ولایت" با محوریت شش استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جعفر سطوتی، امروز در نشست هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت کشور که در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه در حوزه ورزش و جوانان وزارت ورزش و جوانان با توجه به اینکه مسئولیت اصلی را بر عهده‌دارند، اظهار داشت: 51 فدراسیون زیر نظر این وزارتخانه فعالیت می‌کنند، به همین دلیل هرساله در حوزه مربوط به دهه کرامت، برنامه‌هایی را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: هرساله در دهه کرامت به لحاظ فضاسازی از این فرصت استفاده کرده‌ایم و امسال نیز در تمام محیط‌های ورزشی که رفت‌وآمد صورت می‌گیرد این برنامه‌ها اجرا خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان به برنامه‌های مشترک بین استان‌های کشور در دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) و میلاد حضرت امام رضا(ع) در 31 استان برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه در همه فدراسیون‌ها به‌طور مشترک برنامه‌های تدارک دیده‌شده در دهه کرامت انجام خواهد شد، بیان داشت: برگزاری کارگاه‌ها و نشست معرفت افزایی در رابطه با سیره اهل‌بیت(ع) در همه استان‌ها برنامه‌ریزی‌شده که در دهه کرامت برگزار خواهد شد.

سطوتی به دیگر برنامه‌های این مجموعه در دهه کرامت اشاره و خاطرنشان کرد: مسابقات جام کرامت در کلیه استان‌ها برگزار خواهد شد، البته متأسفانه لیک فوتبال را به دلیل تعطیلات نداریم، اما مابقی برنامه‌ها در این بخش انجام خواهد شد.

وی بابیان اینکه تکریم از ایثارگران به مناسبت دهه کرامت در دستور کار قرارگرفته است، ابراز کرد: همچنین برگزاری جشنواره ورزش همگانی ورزش‌های سنتی و بومی در همه استان‌ها تحت عنوان دهه کرامت انجام خواهد شد.

مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: یکی از برنامه‌های شاخص دیگر در دهه کرامت که برگزار خواهد شد، تحت عنوان جشنواره فرهنگی ورزشی "جاده ولایت" با محوریت شش استان است که امروز  از مرز شلمچه آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: جشنواره فرهنگی ورزشی جاده ولایت از مرز شلمچه خوزستان آغاز و استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، یزد، خراسان جنوبی و اختتامیه آن در استان خراسان رضوی انجام خواهد شد.

سطوتی ابراز کرد: جشنواره جاده ولایت در حقیقت دو امدادی با حضور حدود 50 نفر است که 2 هزار کیلومتر راه را با دوی امدادی از مرز شلمچه طی خواهند کرد تا به حرم  امام رضا(ع) برسند در این شش استان تمام برنامه‌ها هم‌زمان با ورود این کاروان به استان انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha