شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ یک سیاستمدار نروژی عضو حزب راست افراطی در جریان یک تجمع اسلام ستیزی ضمن بیان اینکه «اسلام در نروژ جایگاهی ندارد» با زمین انداختن کتاب مقدس مسلمانان به قرآن مجید اهانت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از آناتولی آنا براتن رئیس یک گروه اسلام ستیز راست افراطی در نروژی با نام «اسلام سازی نروژ را متوقف سازید» در جریان  یک تجمع ضداسلامی در شهر درامن، نسخه ای از قرآن مجید را به زمین انداخته و با این حرکت موهن به مسلمانان توهین کرد. وی قصد پاره کردن قرآن را داشت که پلیس شهر درامن نروژ مانع از این اقدام شد. آنا براتن در جریان سخنرانی در این تظاهرات ضداسلامی مدعی شد که اسلام جایی در نروژ ندارد و مقابله با قرآن و اسلام امری ضروری است.

گفتنی است در سال های اخیر برخی کشورهای اروپایی از جمله دانمارک، آلمان، هلند و فنلاند شاهد موج فزاینده اسلام‌هراسی و توهین به قرآن، مسلمانان و حمله مساجد هستند، به طوری که هفته پیش افراد ناشناس به مسجد الرحمان در شهر برمن در آلمان حمله کردند و به ۵۰ نسخه قرآن در این مسجد توهین و آنها را پاره کردند.

مارکو دی ویت رهبر حزب «اولویت مردم فنلاند» ، نیز اوایل خردادماه سال جاری، در چارچوب فعالیت‌های تبلیغاتی خود در نهمین انتخابات پارلمانی اروپا در مقابل چشمان پلیس و در اقدامی تحریک‌آمیز، اقدام به پاره کردن نسخه‌ای از قرآن مجید و انداختن آن بر روی زمین کرد.

راسموس پالودن، رئیس حزب راست‌گرا و افراطی دانمارک، نیز در اوایل سال جاری در حضور نمازگزارانی که برای محکوم کردن جنایت حمله تروریستی به دو مسجد نیوزیلند، مقابل پارلمان دانمارک، نماز جمعه اقامه می‌کردند، نسخه‌هایی از قرآن را به آتش کشید. همچنین، چندی بعد در منطقه‌ای مسلمان‌نشین در شهر کپنهاگ، پایتخت این کشور، با پرتاب نسخه‌هایی از قرآن، به ساحت مقدس این کتاب الهی توهین کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha