جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وزارت امور دینی اندونزی، اقدام به تعیین قبله درست در مساجد می کند

حوزه/ تیمی متشکل از کارشناسان توسط مقامات وزارت امور دینی اندونزی به تعیین و تغییر جهت قبله ۱۱ مسجد اقدام کردند تا مسلمانان با اطمینان خاطر به نماز جماعت بایستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از antaranews، مقامات وزارت امور دینی در استان پاپوآ در شرق اندونزی، اقدام به تعیین قبله درست 11 مسجد در جزیره بیاک و نواحی اطراف کردند تا مسلمانان هنگام نماز در مساجد رو به قلبه درست نماز بخوانند.

عبدالمناف رمادلن سرپرست بخش توسعه اجتماعی اسلامی دفتر امور مذهبی بیاک در این رابطه گفت: 11 مسجد احتیاج به تنظیم قبله داشتند.

وی خاطرنشان کرد که رسیدگی مقامات به مساجد و تعیین درست قبله برای مسلمانان، سبب اطمینان خاطر نمازگزارانی است که 5 مرتبه در روز در این مساجد به نماز می ایستند.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی مساجد از این رویه پیروی کرده و جهت یابی درست در مساجد توسط یک تیم متشکل از مقامات امور مذهبی از ایالت انجام بگیرد و گواهینامه ای به عنوان سند این تغییر نیز صادر شود.

وی اظهار داشت: ما مطمئنیم مساجدی که قبله آن ها به درستی تعیین شده باشد، اطمینان خاطر را برای برپایی نمازهای جماعت به همراه خواهند داشت.

گفته می شود چندین مسجد در این منطقه از جمله  مسجد اعظم بیت الحرم، مسجد الحافظ، مسجد المومنین و مسجد الامین نیاز فوری به تعیین قبله داشتند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha